4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:48
No menu items!

Cât din fabulosul proiect al lui Musk pentru transport prin tunele în vacuum prinde viață

spot_img

Cu trei ani în urmă, Elon Musk a lansat o viziune grandioasă pentru viitorul călătoriei intra și interurbane: straturi de tuneluri vacuum care ar mișca eficient vehiculele. Șoferi care își vor manevra propriul Tesla către ascensoare la nivel stradal, coborându-le pentru a fi trase pe sanii electrice autonome cu viteze de până la 120 km / h. Pietonii și bicicliștii s-ar plimba într-un vehicul electric autonom care semăna cu o mașină de tren cu sticlă.

Cariera lui Musk este bogată în realizări care i-au câștigat un loc în istorie. El a făcut mașinile electrice populare la Tesla și a pionierat utilizarea de rachetelor refolosibile la SpaceX, care a devenit recent prima companie privată care a trimis astronauți în spațiu.

Dar și-a câștigat o reputație de a face declarații îndrăznețe și de a nu fi mereu la curent cu ele. El și-a propus să trimită turiști spațiali în jurul lunii în 2018 și să demonstreze o deplasare într-o Tesla autonomă până la sfârșitul anului 2017, scrie CNN Business.

A creat compania Boring (Plictiseală) pentru a-și urmări viziunea despre transport. Unul dintre proiectele sale, care are două tuneluri lugi de o milă în Las Vegas, a fost finalizat luna trecută. Când se va deschide pentru afaceri în ianuarie 2021, puțin din viziunea inițială se va concretiza. Pasagerii vor intra într-un Tesla – pilotat de un alt om și nu de sănii autonome – și vor fi conduși cu o viteză maximă de 35 de mile pe oră, conform convenției din Las Vegas și CEO-ul Autorității Vizitatorilor, Steve Hill.

În 2017, Musk a facut înconjurul lumii cu afirmația că are „aprobarea verbală a guvernului” de a construi un tunel de la New York la Washington, DC. Acest proiect de transport rapid interurban, anunțat inițial în 2013 și supranumit Hyperloop, teoretic ar fi urmat să fie realizat prin construirea de poduri electrice, autonome, care ar transporta pasageri cu viteze de până la 600 de mile pe oră. Însă prima etapă a acestui proiect se află și în prezent într-o analiză de mediu și nu există un calendar clar pentru finalizarea acestuia.

Pe scena unei conferințe Ted, din aprilie 2017, Musk a arătat un videoclip animat despre vehiculele coborâte în tuneluri pe ascensoare integrate în locuri de parcare și care coborau prin oraș pe sanii electrice. El a numit acest proiect de transport intracity Loop și a susținut că plimbările sale autonome ar fi mai ieftine decât autobuzul. Treizeci de straturi de tunele dintr-un oraș ar putea, probabil, să rezolve complet problema traficului din orașele cu densitate mare, a spus Musk în noiembrie 2018.

Dar cele două tuneluri ale Companiei Boring (Plictiseală) terminate de la Las Vegas Convention Center, care se vor deschide cu întârziere de un an peste estimarea inițială a lui Musk, sunt departe de videorandarea de la conferința Ted. Dincolo de limita de viteză de 35 km / h și o nevoie inițială pentru șoferi umani, proiectul este construit pentru participanți la conferințe și nu este destinat în prezent transport public.

Sistemul se va baza pe modelele Tesla 3s și Xs. Pot fi introduse mai târziu un tramvai construit pe șasiu Model 3 care transportă 12-16 pasageri și urmează ca vehiculele să conducă în mod autonom, odată ce se dovedesc a fi în siguranță. Nu este însă sigur cât timp va dura asta.

Tunelurile terminate recent pot fi extinse în cele din urmă în Las Vegas, oferind călătorii între cazinouri, stațiuni, cartiere rezidențiale, un stadion sport și aeroport. Două stațiuni, Wynn Las Vegas și Resorts World Las Vegas, au depus planuri de aprobare a extinderii în această lună, iar  construcția ar putea începe mai târziu în acest an. Tarifele vor fi accesibile, potrivit unui purtător de cuvânt al Resorts World Las Vegas, care este programat să se deschidă în vara anului 2021. Nu au fost făcute publice alte detalii despre extinderea propusă. Biletele vor costa de la 3 la 5 USD, ceea ce le face mai scumpe decât un bilet de autobuz. Călătoriile cu un singur autobuz pot fi de 3 $ sau mai puțin în Las Vegas, iar un permis lunar de autobuz poate fi obținut pentru 65 USD.

Compania Boring a lansat o hartă a modului în care Bucla ar putea fi extinsă mai departe, cu încă 27 de opriri în Las Vegas și o extensie la Los Angeles. Cu toate acestea, propunerea nu a părăsit faza de proiect.

În timp ce realitatea în acest moment nu respectă viziunea inițială a lui Musk, liderii din Las Vegas sunt încântați de o potențială extindere, pe care o consideră un mod rentabil de îmbunătățire a transportului local.

„Ne-am uitat la sistemele de metrou, ne-am uitat la monorail, ne-am uitat la șină”, ​​a spus Hill. „Nu se datorează faptului că nu ne-am gândit la nimic. Fie că nu avem loc pentru asta, fie că nu ne putem permite asta.” Un monorail, de exemplu, poate costa 100 de milioane de dolari pe milă, a spus el.

Compania Boring nu a solicitat finanțare publică și consideră că poate reduce dramatic costurile de pentru amenajarea tunelelor.

Cu toate acestea, există întrebări despre dacă își va îndeplini promisiunea, va fi rentabil și va servi un număr semnificativ de vizitatori. Musk, care este CEO al SpaceX, Tesla și Neuralink, a declarat că luna trecută își petrece mai puțin de 1% din timp pentru companie. Musk a jucat un rol cheie în succesul celorlalte companii ale sale, astfel încât contribuția sa pe timp limitat ar putea avea impact asupra succesului companiei.

Între timp, în afară de Las Vegas, unele dintre celelalte proiecte ale Buclei Boring Company au avansat încet. Dacă vor fi finalizate, acestea ar funcționa la viteze mai mici, cu o capacitate de 155 mph. De exemplu, proiectul său între DC și Baltimore este în curs de obținere a avizului de mediului, potrivit unui purtător de cuvânt al Administrației Autostrăzii Federale. Un site web al guvernului federal care urmărește autorizarea proiectelor de infrastructură a descris revizuirea ca fiind finalizată până la sfârșitul anului 2019. Purtătorul de cuvânt a refuzat să spună de ce revizuirea pare a fi întârziată.

Alți experți susțin că vitezele promise și curbele ascuțite din proiecte ar genera forțe G prea intense chiar și pentru piloți de luptă. 

Textul original și integral aici.