Plățile prin intermediul ”plasticului” sunt încă departe de valorile din Vestul Europei
În România, femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plată, iar bărbații preferă cash-ul, potrivit unui studiu despre experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali, publicat de firma de consultanță EY.
Cercetarea a fost realizată în perioada 31 martie- 5 mai, pe un eșantion de 280 de persoane, cu vârste între 20 și 35 de ani. S-au urmărit pașii de cumpărare a 5 tipuri de produse și 4 tipuri de servicii, în online și la magazin.
Principalele concluzii ale studiului:
- În ce privește achiziționarea serviciilor, femeile preferă ca modalitate de cumpărare: 79% în magazin, 7% online și 14% ambele; în timp ce bărbații preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online și 22% ambele.
- Cumpărarea produselor este preferată de femei în varianta: 68% în magazin, 6% online și 22% ambele; în timp ce bărbații optează pentru modalitatea de cumpărare în magazin 63%, online 7% și ambele 30%.
- Atât femeile (85%) cât și bărbații (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursală. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin și asigurări (81%) în agenție, în timp ce bărbații preferă și ei să cumpere serviciile medicale (77%) și automobile (76%) de la sursă.
- În funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată cash-ul pentru: produse alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) și electronice și electrocasnice (52%). În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) și polițele de asigurare (55%).
- În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) și electronice și electrocasnice (64%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) și asigurări (63%).
- În funcție de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru: electronice și electrocasnice (39%), automobile (30%) și îmbrăcăminte. În funcție de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru: împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) și servicii medicale (22%).
- În cazul bărbaților, pentru categoria produselor analizate, în topul preferințelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele și electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) și produse alimentare (26%). În funcție de categoria serviciilor, bărbații plătesc cel mai mult cu cardul pentru: împrumuturi bancare (33%), asigurări (25%) și telefonie mobilă/servicii internet (21%).
”Dacă femeile sunt mai deschise la modalitate de plată cu cardul atât pentru produse cât și pentru servicii, bărbații preferă mai degrabă cash-ul. Pe de altă parte, cu toate că în România, plata cu cardul înregistrează valori scăzute comparativ cu Zona Euro, valorile arată o tendință de creștere a felului în care sunt operate plățile cu cardul”, a afirmat Constantin Măgdălina, specialist în EY România.