-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 6:08
No menu items!

E&Y: Managerii români sunt optimiști la început de an în privința cifrei de afaceri și a profitului

spot_img

E&Y: Managerii români sunt optimiști la început de an în privința cifrei de afaceri și a profitului

Companiile din România se arată mai încrezătoare în propria creştere decât în creşterea industriei în care activează, potrivit unui studiu publicat marți de compania de consultanță Ernst&Young. Astfel, 25% dintre liderii de business sunt foarte încrezători, iar 40% sunt relativ încrezători că firmele lor vor creşte în 2013. Ei sunt însă mai puţin optimişti relativ la creşterea industriei în care activează – doar 4% sunt foarte încrezători. În proporție de 51%, managerii români se aşteaptă să înregistreze o creştere moderată în 2013, de 5%-10%.

Estimările privind creşterea profitului sunt de asemenea pozitive – 37% estimează că vor avea o creştere de 5%-10%, în timp ce 22% estimează o creştere de două cifre a profitului, de până la 20%. Doar 9% dintre respondenţi sunt foarte optimişti, mizând pe un avans de 20%-30% al profitului.

Studiul, intitulat ”O nouă viziune a creşterii”, are la bază un chestionar aplicat în perioada 21 ianuarie – 5 februarie a acestui an. În raport, se analizează răspunsurile a 105 executivi de top, prezentându-se percepţia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din România în 2013. Sondajul  a fost efectuat în perioada 21 ianuarie – 5 februarie 2013.

”Cu toate că 2013 se anunţă un an cu provocări pe multe paliere, numeroase companii au răspuns chestionarului nostru spunând că se aşteaptă să înregistreze creştere”, a afirmat Bogdan Ion, partener în Ernst & Young România, potrivit unui comunicat de presă.

Ce tactici vor folosi managerii

Pentru a face faţă presiunilor impuse de criza economică în mediul local de business în 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe creşterea productivităţii. Costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, conform răspunsurilor a 31% dintre cei chestionaţi. Pentru 2013, apare însă un nou factor – consolidarea notorietăţii mărcii şi creşterea încrederii în brand, important pentru 39% dintre respondenţi. În cazul în care piaţa va continua să aibă o evoluţie slabă în următoarele 12 luni, sau chiar va intra în declin, 76% dintre cei chestionaţi au declarat că intenţionează să rămână pe piaţă până când aceasta se va stabiliza. 46% dintre respondenţi menţionează că sunt pregătiţi să facă faţă provocărilor în 2013 prin abordări inovative ale businessului, iar 15% intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin fuziuni şi achiziţii.

Satisfacţia clienţilor este considerată de peste 77% dintre cei chestionaţi ca fiind unul din cei mai importanţi trei factori care definesc succesul unei companii pe piaţa locală. Alături de acesta, liderii de business menţionează rezultatele financiare (93%) şi cota de piaţă (64%). Peste 38% consideră importantă şi notorietatea mărcii.

Pentru 60% dintre oamenii de afaceri, succesul companiei pe piaţă depinde în mare măsură de abilităţile echipei din subordine, iar 83% consideră că nivelul de educaţie al forţei de muncă este foarte important pentru reuşita companiei. Numai 26% dintre respondenţi au declarat că intenţionează să crească numărul angajaţilor în 2013, iar 56% estimează că vor menţine acelaşi număr de angajaţi ca şi în anul precedent. Dacă 55% prevăd o creştere de 5-10% a salariilor în 2013, în linie cu rata estimată a inflaţiei, 42% se aşteaptă la o stagnare a nivelului salarial pentru următoarele 12 luni.

Doar 18% din companii spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2013. În schimb, 75% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse sau servicii noi pentru clienţii existenţi, 33% intentionează să intre pe pieţe noi, în timp ce 20% spun că şi-au regândit produsele pentru a ataca pieţe geografice noi.

Vlad Bârleanu