4.8 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 18:58
No menu items!

EXCLUSIV Rețeaua de saloane Miko Beauty Centers, la un pas de insolvență

spot_img

Rețeaua de saloane Miko Beauty Centers, la un pas de insolvență

Rețeaua Miko Beauty Centers, care derulează afaceri în domeniul saloanelor de cosmetică și wellness în București, se află sub presiunea creditorilor, care se pregătesc să înceapă procedurile de cerere a insolvenței, au afirmat surse din piață.

Indicatorii financiari ai firmei indică o situație financiară foarte gravă. Potrivit celor mai recente date publice disponibile, în 2011, Miko Beauty Center SRL a avut venituri de 920.000 de lei și cheltuieli de 1,73 milioane de lei, ceea ce înseamnă pierderi de peste 800.000 de lei. La sfârșitul acelui an, firma înregistra datorii de 3,64 milioane de lei și capitaluri negative de 2,33 milioane de lei. De asemenea, în 2009 și 2010, firma a avut pierderi de aproximativ 400.000 de lei anual.

Asociați în această firmă sunt Mihaela Cristofor (75%), care este și manager, conform referințelor din mass-media, și Ștefan Cristofor (25%).

Contactată de Sursa Zilei, compania și-a transmis mesajul prin intermediul avocatei Emilia Vărzaru, care a spus că principalii creditori ai societății Miko sunt cei doi asociați – cu peste 90% fond de creditare. „Acești asociați au creditat Miko Beauty Center în dorința dezvoltării societății pe mutiple planuri, inclusiv cel medical, unde investițiile au fost și sunt în continuare foarte importante. Este evident că acești creditori nu au sub nici o formă intenția de a solicita insolvența sau alte măsuri împotriva Miko Beauty Center SRL”, a afirmat Emilia Vărzaru.

Aceasta a refuzat să dea detalii despre situația actuală a datoriilor. Ponderea de 10% a creditorilor externi în totalul datoriilor nu este însă un criteriu prin care aceștia nu ar putea cere insolvența. Faptul că asociații creditează această firmă cu sume foarte mari pe o perioadă îndelungată și că își permit să continue cu pierderi masive este un model de business nesustenabil, însă poate fi legitim.

Problema apare din faptul că majoritatea firmelor în care sunt asociați Mihaela Cristofor și Ștefan Cristofor înregistrează pierderi.

Astfel, Magic Beauty International SRL, în care Mihaela și Ștefan Cristofor sunt asociați în cote egale, avea, la sfârșitul anului 2011, pierderi de peste 600.000 de lei și datorii totale de 12,1 milioane de lei. Alpha Light Design SRL avea datorii de 2,4 milioane de lei în 2010 și nu are bilanțuri depuse pentru 2011. Health & Beauty International SRL avea datorii de 3,15 milioane și capitaluri negative de 2,01 milioane la sfârșitul anului 2011. Mikomed International SRL avea, în 2011, pierderi de 60.000 de lei la o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, și datorii de 110.000 lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor.

De asemenea, multe firme în care cei doi au fost asociați, au fost radiate: Miko Cosmetics International, în 2011, Ana Farmagro SRL și Emma Company Exim SRL – ambele în 2002.

Acest model de business indică o schemă financiară mai complexă, care îi împinge pe furnizorii care au de recuperat datorii să acționeze înainte să asiste pasiv la noi radieri.

Business-ul Miko deține trei centre în București, cu servicii medicale și cosmetice. Poziționarea pe segmentul premium este o problemă în acest moment, întrucât nișa de clienți s-a redus considerabil în contextul crizei economice. Consultanții din domeniul luxului spun că deciziile persoanelor cu bani mulți au devenit mai raționale, acestea caută valoarea serviciilor, nu „fițe”.

În acest context, furnizorii de servicii de lux trebuie să se adapteze prin crearea unor linii mai accesibile, de tip „upper mainstream”, prin păstrarea nivelului de calitate și scăderea prețurilor. De aceea, multe firme de domeniul cosmetică și wellness au renegociat prețurile cu furnizorii și au căutat spații mai mici, în zone mai accesibile din punctul de vedere al chiriei. Cei care nu s-au putut adapta au probleme financiare mari în acest moment și ar putea ieși de pe piață.

Vlad Bârleanu