Honda Trading România va rechema în service 20 de autoturisme care apar în loturile implicate în procesul de rechemare a 3,4 milioane de autoturisme ale producătorilor japonezi, anunțat la jumătatea acestei luni și cauzat de problemele la airbag-uri.
Autoturismele identificate în România au fost produse între 2000 si 2002, a declarat, pentru Sursa Zilei, Florin Niță, Business Planning Manager la Honda Trading România.
Procedura standard în astfel de cazuri presupune reprezinta anunțarea rechemării către Autoritatea Națională pntru Protecția Consumatorilor și apoi contactarea clienților pentru programarea în service, în luna mai.
”Aceste etape se parcurg în cazul oricărei rechemări și fac parte dintr-un proces de asigurare a calității în mod continuu”, a afirmat Niță.
În urmă cu două săptămâni, Nissan România a transmis că 128 de autoturisme din loturile vizate sunt în posesia unor clienți români, iar Toyota România a transmis că strânge date despre eventualitatea prezenței în România a unor astfel de autoturisme. Reprezentanții Mazda nu au răspuns.
Toyota, Nissan, Honda și Mazda au anunțat pe 11 aprilie rechemarea a 3,4 milioane de autoturisme vândute în toată lumea, pentru că sistemele airbag produse de Takata Corp prezintă riscul de a lua foc și de a răni pasagerii, potrivit agenției Reuters.
Defalcat pe mărci, în această operațiune sunt implicate 1,73 milioane de autoturisme Toyota, 1,14 milioane Honda, 480.000 Nissan și 45.500 Mazda.
Vlad Bârleanu
foto: hondasbynelson.com