4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:00
No menu items!

Elevii nu reiau cursurile decât în anumite condiții: „Este riscant”

spot_img

Câteva asociaţii de elevi transmit autorităților că reluarea orelor de curs după 15 mai este riscantă dacă nu se vor lua hotărâri care să garanteze siguranţa elevilor.

Reprezentanții asociațiilor susţin că este necesară asigurarea tuturor măsurilor în ceea ce priveşte igiena în sălile de curs, adică măşti de protecţie, mănuşi şi dezinfectanţi, dar şi menţinerea unei distanţe între elevi.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) au transmis, sâmbătă, un comunicat de presă prin care atrag atenţia asupra pericolului pe care îl presupune reluarea cursurilor după finalizarea stării de urgenţă şi necesitatea realizării unui plan pentru a reglementa şcoala online.

„În ultimele zile, în spaţiul public au existat mai multe dezbateri cu privire la posibilitatea redeschiderii unităţilor de învăţământ preuniversitar din întreaga ţară după încetarea stării de urgenţă, mai exact, la sfârşitul lunii mai – începutul lunii iunie. Inclusiv ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a afirmat în nenumărate rânduri că sănătatea elevilor este prioritatea instituţiei pe care o conduce, dar refuză sistematic încă de la începutul crizei să întreprindă acţiuni care să facă posibilă educaţia în mediul online, astfel încât atât siguranţa, cât şi educaţia copiilor să fie asigurate”, se arată în comunicatul celor patru asociaţii de elevi.

Acestea consideră măsura reluării orelor de curs ca fiind una riscantă, în condiţiile în care nu se vor lua hotărâri care să garanteze siguranţa elevilor.

Asociaţiile reamintesc şi câteva statistici pentru care în unităţile de învăţământ din România nu se pot lua în considerare măsurile de protecţie împotriva Covid-19, asigurând în acelaşi timp condiţii decente de susţinere a cursurilor.

Astfel, una din probleme o reprezintă lipsa spaţiului necesar în unităţile de învăţământ.

„Sălile de clasă ajung să găzduiască până la 38 de elevi, iar în aceste condiţii nu se poate pune problema aşezării în bănci astfel încât să se păstreze distanţa necesară. Un procent de 10% din unităţile de învăţământ, în special cele din zonele urbane, sunt supraaglomerate, arată studiul Comisiei Europene «Monitorul educaţiei şi formării» din anul 2018”, au precizat asociaţiile de elevi.

Acestea au menţionat că o altă problemă o reprezintă lipsa condiţiilor de igienă în şcoli.

„Igiena reprezintă una dintre măsurile necesare pe care autorităţile trebuie să le ia pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor şi a personalului unităţilor de învăţământ, în România, cu preponderenţă în mediile rurale. Studiul amintit anterior menţionează faptul că aproximativ 38% din unităţile de învăţământ din mediul rural nu au toalete în incinta clădirii, procentul fiind de 7% în mediul urban. Mai mult decât atât, numărul şcolilor şi liceelor fără apă curentă la nivel naţional este de 1.176, potrivit unei raportări făcute de Ministerul Afacerilor Interne în anul 2019”, a menţionat sursa citată.

Reprezentanţii elevilor spun că trebuie asigurate toate măsurile de igienă în unităţi de învăţământ.

„În primul rând, este necesară asigurarea tuturor măsurilor în ceea ce priveşte igiena în sălile de curs (măşti de protecţie, mănuşi şi dezinfectanţi), dar şi în întreaga incintă a unităţilor de învăţământ şi menţinerea unei distanţe între elevi. Acest lucru poate fi realizat prin reducerea colectivului unei clase, mai exact împărţirea unei clase pe grupe şi întocmirea unui nou orar, astfel încât să reducem la minimum interacţiunea dintre elevi”, au mai afirmat asociaţiile de elevi.

Acestea au mai transmis că Ministerul Educaţiei şi Cercetării trebuie să clarifice mai multe aspecte privind desfăşurarea orelor de curs în mediul online, printre care se numără: achiziţionarea de dispozitive conectate la internet şi durata maximă pe care elevii o vor petrece în faţa calculatoarelor.

„Asociaţiile de elevi din Constanţa, Bucureşti şi Ilfov, Maramureş şi Vâlcea solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării să pregătească unităţile de învăţământ, astfel încât să fie garantată siguranţa elevilor în cazul în care aceştia se vor întoarce la şcoală şi să prezinte clar reglementările necesare învăţării la distanţă, pentru a clarifica incertitudinile actorilor din educaţie”, se mai arată în finalul comunicatului de presă.