-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 4:32
No menu items!

După părinți, și profesorii consideră că admiterea separată la unele colegii naționale duce la INECHITATE

spot_img

Aproape 70% dintre profesorii participanți la un sondaj World Vision România, citat de edupedu.ro, nu sunt de acord cu examenele separate de selecție la unele colegii naționale, așa cum sunt stipulate unele prevederi din proiectul noilor legi ale Educației. Nici părinții nu au fost de acord, Federația Părinților publicând, zilele trecute, un alt raport privind aceste modificări, în care se arată că 64,5% dintre părinți vor ca admiterea la liceu să fie făcută doar pe baza Evaluării Naționale. Și OCDE, instituția la care România dorește să adere, afirmă într-un raport de anul trecut că soluțiile de avans în școală precum admiterea pe bază de examen la liceele de elită sunt unele ce încurajează inechitatea și menționează că multe sisteme din Europa de Est și Asia Centrală, unde se întâlnesc des astfel de căi de admitere la liceu, caută alte rețete pentru întărirea învățământului liceal, în folosul tuturor copiilor.

Examenele de selecție ale elevilor, pe care colegiile naționale le-ar putea organiza conform actualelor prevederi din proiectul noilor legi ale educației, vor oferi mai puține șanse de admitere elevilor din medii dezavantajate, afirmă aproape 70% dintre profesorii participanți la un sondaj World Vision România, potrivit unui comunicat de presă.

Organizația atrage atenția că „o astfel de măsură este neconstituțională și discriminatorie fiindcă limitează accesul la învățământ obligatoriu, de calitate pentru toți copiii”.

La consultarea publică pe tema proiectului Legii Învățământului Preuniversitar au participat aproape 3.400 de respondenți, în perioada 25-31 iulie.

Doar 29% dintre profesorii respondenți consideră că elevii din mediile vulnerabile își păstrează aceleași șanse de admitere dacă colegiile naționale își vor face propria selecție printr-un examen distinct de admitere. În schimb, 67% dintre respondenți spun despre copiii din mediile dezavantajate că nu vor mai avea aceleași șanse ca în prezent, iar 5% au preferat să nu-și exprime un punct de vedere.

70% dintre profesori consideră ar trebui să existe clase/grupe de excelență și în alte unităţi de învățământ liceal, pe lângă colegiile naționale. World Vision atrage atenția că în actualul proiect de lege, noțiunea de excelență este legată doar de colegiile naționale.

M. Nedelcu