Producătorul de anvelope Dunlop a anunțat vineri că a lansat la Salonul Auto de la Geneva o nouă anvelopă concept, pe baza tehnologiei ”chip-in-tire”. Prin intermediul unui microcip încorporat în anvelopă, se transmit către computerul de bord al mașinii informații necesare pentru creșterea stabilității și a performanței la virare și frânare.
”Acest sistem este construit pe tehnologia unui microcip fară baterie, atașat în partea interioară a anvelopei. Sistemul transmite informații despre presiunea din anvelopă, despre temperatură, precum și detalii de identificare a anvelopei, computerului de bord al vehiculului. Utilizând aceste informații, sistemul computerizat central al mașinii poate rafina în mod automat algoritmii de control lateral și longitudinal ai vehiculului, pentru a livra o performanță la condus îmbunătățită”, potrivit unui comunicat al companiei.
Informațiile primite contribuie și la reducerea distanței de frânare atunci când ABS-ul nu mai face față.
Cu această nouă tehnologie, cip-ul este incorporat în anvelopă, și nu montat pe jantă. Astfel, microcipul nu este expus deteriorării, în timpul montării anvelopei, comparativ cu sistemele care sunt atașate anvelopei pe valvă.
Compania Goodyear Dunlop a montat noul sistem pe anvelopele sale SportMaxx RT și este acum în faza de testare pentru implementarea sa pe piață.
V.B.