Dosarul împotriva Antena Group, în care postul a fost achitat definitiv, a fost construit inclusiv pe baza unui mandat de siguranță națională dat de Înalta Curte de Casație și Justiție, potrivit publicației Luju.ro.
Mandatul a fost emis în 7 martie 2013, înainte ca Ioan Bendei să depună plângerea penală în care a acuzat că ar fi fost șantajat. În realitate, potrivit înregistrarilor difuzate ulterior, Bendei era coordonat de procurorii DNA, fiind învățat de aceștia ce să zică și comportându-se ca un agent provocator. Plângerea lui Bendei a venit abia în 19 aprilie 2013.
Mandatul a fost emis pe numele șefului ANAF de la acea vreme, Șerban Pop, trimis în judecată de procurorii Iuliana Bendeac și Gheorghe Popovici, pentru acuzația de folosire, în orice mod, de informații ce nu sunt destinate publicității, ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații, și condamnat definitiv la 2 ani închisoare cu suspendare.
Mandatul a fost dat pe numele șefului ANAF la scurt timp dupa ce s-a declanșat controlul la RCS-RDS și la firma președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal Dumitru Dragomir în legatură cu contractul încheiat între cele două societăți. Este vorba despre contractul în care RCS-RDS masca o mită dată pentru câștigarea contractului de difuzare a jocurilor de fotbal printr-un contract de reclamă în restaurantul lui Dumitru Dragomir.
Cronologic, faptele s-au desfășurat astfel:
-ANAF începe controlul la restaurantul lui Dumitru Dragomir în 23 ianuarie 2013;
-în 4 februarie 2013, Șerban Pop este informat despre dubiile privind contractul dintre RCS-RDS și firma lui Dumitru Dragomir;
-în aceeași zi, ANAF incepe controlul la RCS RDS, de unde sunt ridicate contractele încheiate cu societatea lui Dragomir;
-în 7 martie 2013, Înalta Curte de Casație și Justiție emite mandatul de siguranță națională pe numele șefului ANAF și autorizează SRI să îl intercepteze;
-în 19 aprilie 2013, administratorul RCS-RDS Ioan Bendei depune plângerea de șantaj.
ÎCCJ a emis in 7 martie 2013 mandatul nr. 002258, invocându-se Legea 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului, raportat la art. 3 lit. f) din Legea 51/1991 privind securitatea naționala a României, care prevede:
“Constituie amenintari la adresa securitatii nationale a Romaniei urmatoarele:
- f) subminarea, sabotajul sau orice alte acțiuni care au ca scop înlăturarea prin forță a instituțiilor democratice ale statului ori care aduc atingere gravă drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor români sau pot aduce atingere capacității de apărare ori altor asemenea interese ale țării, precum și actele de distrugere, degradare ori aducere în stare de neîntrebuințare a structurilor necesare bunei desfășurări a vieții social-economice sau apărarii naționale”.
În baza acestui mandat, Înalta Curte a autorizat SRI să desfășoare următoarele activități:
-interceptarea și înregistrarea comunicațiilor electronice efectuate de Șerban Pop;
-căutarea unor informații, pentru a căror obținere este necesar accesul într-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiect, respectiv cartela și aparatul telefonic mobil folosite de Șerban Pop, în scopul extragerii de informații și localizării acestora;
-accesul la domiciliului lui Șerban Pop, la locul de muncă/reședința/spațiile temporare de cazare, pentru căutarea unor informații, documente sau înscrisuri pentru a căror obținere este necesar accesul într-un loc, la un obiect sau deschiderea unui obiect; ridicarea și repunerea la loc a unui obiect sau document, examinarea lui, extragerea informațiilor pe care acesta le conține, cât și înregistrarea, copierea sau obținerea de extrase prin orice procedee; instalarea de obiecte, întreținerea și ridicarea acestora din locurile în care au fost depuse;
-interceptarea și inregistrarea audio-foto-video, pe orice tip de suport, a comunicațiilor purtate în mediul ambiental de către Șerban Pop.
T.S.