2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 3:52
No menu items!

Dosarul de corupție al lui Marian Oprișan, a 34-a amânare

spot_img

Dosarul în care preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, este acuzat de corupţie, a ajuns la a 34-a amânare, la Judecătoria Cluj-Napoca

marian oprisan

La termenul de joi, ar fi trebuit audiat expertul contabil agreat de Ministerul Justiţiei, însă acesta nu s-a prezentat la Judecătoria Cluj- Napoca. Expertul trebuia să aducă și raportul contabil care trebuie să arate dacă în urma lucrărilor atribuite de Marian Oprişan unor firme s-a adus vreun prejudiciu bugetului de stat. Expertul contabil a fost amendat pentru neprezentare.

Următorul termen fixat de instanță este data de 8 ianuarie, perioada până la care expertul ar trebui să depună la dosar 10 exemplare ale raportului contabil.

Preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprișan este trimis în judecată pentru fapte de corupţie de 8 ani, mai exact din 2006. Acuzaţiile care i se aduc sunt de abuz în serviciu, utilizarea creditelor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, fals şi uz de fals.

Inspecţia judiciară a finalizat şi raportul privind comportamentul judecătorului Lucian Buta, de la Tribunal Cluj, cel care a reuşit să ţină pe loc timp de 8 ani dosarul lui Marian Oprişan. Pe 17 octombrie, şefa DNA, Laura Codruţa Kovesi a sesizat Inspecţia Judiciară din CSM cu privire la acest caz, concluzia raportului fiind aceea prevăzută de teza a doua din articolul 99 al statutului magistraţilor. Astfel, există gravă neglijenţă atunci când judecătorul sau procurorul nesocoteşte din culpă, în mod grav, neîndoielnic şi nescuzabil, normele de drept material ori procesual.

În cazul judecătorului Buta, Inspecţia judiciară a mai concluzionat că magistratul ar trebui judecat disciplinar şi pentru utilizarea unor expresii inadecvate în cuprinsul hotărârilor judecătoreşti sau al actelor judiciare ale
procurorului, ori motivarea în mod vădit contrară raţionamentului juridic, de natură să afecteze prestigiul justiţiei sau demnitatea funcţiei de magistrat.

La începutul lunii iunie 2006, Marian Oprişan a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pentru abuz în serviciu, utilizarea creditelor în alte scopuri, fals şi uz de fals. Alături de el, în dosar au mai fost inculpaţi vicepreşedintele CJ, Mircea Diaconu,Valeria Teodorescu, directorul Direcţiei Economice, Ion Costeanu, directorul Direcţiei Tehnice, Liviu Rusu, fost şef Serviciu Drumuri şi Poduri din Direcţia Tehnică a Consiliului Judeţean.

Procurorii au susţinut că o comisie de licitaţie de la Consiliul Judeţean, numită de Marian Oprişan, ar fi încredinţat lucrări de pietruire a unor drumuri comunale, în valoare de 1,9 milioane de dolari, viraţi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului unor firme neeligibile. Alte acuzaţii se refereau la achiziţia corpului de clădiri de la „Căprioara” şi la sumele cheltuite pentru întreţinerea unităţilor de protocol Vila „Rucăr” şi „Hanul dintre Vii”, situate în localităţile Soveja, respectiv Cîmpineanca, imobile pentru întreţinerea cărora Consiliul Judeţean ar fi alocat 5,2 miliarde de lei.

Dosarul a fost trimis la Judecătoria Focșani, dar un an mai târziu, în noiembrie 2007, magistraţii de aici au dispus restituirea cauzei la Parchetul de pe lângă Judecătoria Focşani, pentru refacerea urmăririi penale. În februarie 2008, dosarul lui Marian Oprişan a ajuns în faţa judecătorilor de la Tribunalul Vrancea. O lună mai târziu, procesul a fost mutat la Tribunalul Cluj, după ce instanţa supremă a admis strămutarea acestuia.

La sfârşitul lunii decembrie 2009, dosarul a fost trimis apoi la Judecătoria Focşani, în urma declinării de competenţă. Dosarul nu a rămas însă pe rolul instanţei vrâncene, el ajungând, pentru a doua oară, la Judecătoria Cluj-Napoca. Astfel, din 7 iulie 2010, dosarul se află pe rolul Judecătoriei Cluj-Napoca, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis cererea de strămutare a cazului.