2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 13:53
No menu items!

Directorul general al CFR Călători: În ultimii 30 de ani, compania a avut buget de supravieţuire, nu de dezvoltare

spot_img

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a afirmat, luni, că accidentul feroviar de la Galaţi, de la sfârşitul săptămânii trecute, nu are nicio legătură cu cel de la Roşiori, precizând că acolo a fost vorba de eroare umană. El a precizat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare.

Întrebat, luni, despre accidentul feroviar de la Galaţi și dacă acesta are legătură cu cel de la Roșiori, unde două trenuri s-au ciocnit, Traian Preoteasa a explicat: „Nu are nicio legătură cu evenimentul de la Roşiori. Evenimentul de la Roşiori a fost o eroare umană. Aici nu pare a fi o eroare umană, dar dăm voie comisiei să facă cercetările până la capăt”, a explicat directorul general de la CFR Călători la Prima News.
 

El a precizat că în cazul accidentului de la Galați, de la accelerare până la impact a durat 40 de secunde. 
 
„Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat. Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 a frânat până la 74. Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a explicat Traian Preoteasa. 
 
El a afirmat că toate vagoanele care intră pe traseu sunt verificate suplimentar. 
 
„Industria reparatoare are o capacitate în jur de 350 de vagoane pe an. Noi aveam scadente în jur de 500. Noi avem, tot parcul, o mie de vagoane. Toate vagoanele care se introduc fac verificări suplimentare. Când se introduc în tren vagoanele au toate verificările făcute. Vagonul nu e aşa complicat ca locomotiva”, a transmis directorul general al CFR Călători. 
 
Traian Preoteasa a adăugat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu de dezvoltare. 
 
„În ultimii 30 de ani bugetul de venituri şi cheltuieli nu prevedea fond de investiţii. În afară de faptul că legea spune că investiţiile se fac din profit CFR Călători nu a mai făcut profit. Nu avem buget de investiţii şi facem din amortizări. Este o procedură economică un pic mai complicată. Deci CFR Călători, în ultimii 30 de ani, a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare”, a spus directorul CFR Călători.
 
El a precizat că va veni şi dezvoltarea acestui domeniu, dar că este foarte greu să ajungi la zi într-un timp scurt. „Dezvoltarea va veni şi este condiţionată de achiziţia de material rulant. La noi este foarte greu să mai repari 30 de ani. Chiar dacă vine acum Guvernul şi dă zece miliarde de euro, industria pe orizontală nici ea nu s-a dezvoltat pentru că nu am mai avut noi capacităţi de reparaţii, nu s-a mai dezvoltat. Deci este destul de complicat, chiar dacă ar veni foarte mulţi bani în acest moment, să vii la zero. Va fi un proces destul de lung, dat fiind că nu s-a investit regulat, la timpul potrivit, pentru fiecare unitate de material rulant”, a adăugat Traian Preoteasa.
 
 
Raluca Dan