Un scandal uriaș mocnește în compania TAROM după nici patru luni de la numirea noului consiliu de administrație. Una din cele două aeronave Airbus 310 ale companiei TAROM a stat șase luni în reparații, dar a fost adusă tot defectă țară. Conducerea TAROM se pregătește să convoace Consiliul de Administrație pentru a cere socoteală direcțiilor tehnice, dar și Departamentului Calitate și Siguranță Zbor, condus de Dragoș Munteanu.
Aeronava YR-LCA AirbusA 310 a stat jumătate de an în Franța, la Sabena Technics BOD, pentru un control major. Abia sosită acasă, în loc să zboare, aeronava a fost dusă în hangar, pentru că nu are toate avizele necesare. Surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au declarat că, de mai bine de o săptămână, inginerii din TAROM încearcă să dea de cap reparațiilor pentru avion.
„Avionul YR-LCA AirbusA 310 a venit mai defect decât a plecat, iar controlul major din Franța a fost de fapt «major» la facturi, pentru că s-a decontat aproximativ un milion de euro pentru lucrări de întreținere”, ne-au explicat sursele citate adăugând că „aeronava adusă din Franța are un motor defect, iar anumite piese montate la reversoarele de jet sunt second hand”.
„Departamentul tehnic din cadrul TAROM a aprobat achiziția de piese second hand pentru acest avion. Inginerii și conducerea departamentului pentru siguranța și calitatea zborului ar putea răspunde penal. Înainte de a fi trimis avionul în Franța, capacele reversoarelor de jet erau din inox. De când a fost adus din Franța, capacele montate sunt din material compozit”, ne-au precizat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.
Conducerea TAROM nu ne-a răspuns la întrebările referitoare la costurile acestor reparații sau la posibilitatea aeronavei YR-LCA AirbusA 310 de a opera zboruri. De asemenea, Sursa Zilei a cerut TAROM să precizeze cine a decis achiziția de piese second hand pentru reparația aeronavei și dacă această achiziție poate pune în pericol siguranța zborului.
Recent, oficialii TAROM au trimis și a doua aeronavă Airbus, YR-LCB, la reparații în Franța, tot pentru un control major.
Două avioane pentru Dubai la interval de 25 de minute
Până săptămâna trecută, compania TAROM folosea aeronave Airbus pentru cursele București-Dubai și retur, pentru că erau numeroase cererile. Sâmbătă dimineață, cei 200 de pasageri au fost îmbarcați în două aeronave Boeing, în loc de o singură aeronavă Airbus. Primul zbor a plecat la 8:05, iar al doilea la 30 de minute distanță. Așadar, compania TAROM a plătit de două ori taxele aeroportuare și de survol.
Ștefan Etveș