-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 8:51
No menu items!

Decizie surprinzătoare: McDonald’s oferă o variantă sănătoasă în locul cartofilor prăjiți

spot_img

Decizie surprinzătoare: McDonald's oferă o variantă sănătoasă în locul cartofilor prăjiți

McDonald’s a anunţat că va începe să le ofere clienţilor opţiunea de a înlocui cartofii prăjiţi cu salată, fructe sau legume, ca parte dintr-o campanie de introducere a unor produse mai sănătoase în meniuri.

Schimbarea a fost anunţată la New York, unde CEO-ul Don Thompson a apărut pe scenă alături de fostul preşedinte Bill Clinton și va fi implementată la începutul anului 2014 în Statele Unite, unde oamenii vor putea alege o salată în loc de cartofi prăjiţi, fără un cost extra. Potrivit companiei, clienţii pot face deja astfel de schimburi în unele ţări, printre care şi Franţa, scrie huffingtonpost.com, iar în prezent se lucrează ca opţiunile să fie disponibile în 20 dintre cele mai mari pieţe ale sale din lume, ceea ce constituie 85 la sută din vânzări.

Într-un interviu, Thompson a declarat că McDonald’s are în plan să se axeze pe produse mai sănătoase, una dintre măsuri fiind extinderea ofertei de fructe şi legume în alte părţi ale lumii, precum porumb şi kiwi pe băţ.

Totodată, McDonald’s intenţionează să folosească ambalajele pentru a face opţiunile sănătoase mai atractive pentru copii. De exemplu, o garnitură de cartofi ar putea fi vândută într-un ambalaj mai vesel colorat. Părinţii vor putea în continuare să comande  apă minerală alături de pachetele Happy Meal, dar McDonald’s va promova doar lapte, suc şi apă pe meniuri şi în reclame. Întreaga publicitate pentru copii va include un mesaj care îndeamnă la „nutriţie distractivă” şi la „bunăstarea copiilor”.

Directorul politicilor de nutriţie la Centrul pentru ştiinţă în interesul public (Center for Science in the Public Interest), Margo Wootan, susține că eliminarea apei minerale din meniul Happy Meal-urilor a fost un pas mare care ar trebui urmat și de celelalte lanţuri fast-food, însă insistenţa de a include mesaje nutriţionale pozitive în reclamele pentru copii ar servi la crearea unei „aure de sănătate” pe care McDonald’s nu o merită cu adevărat.

C.I.