Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, marți, că taxa de pod de la Cernavodă aduce venituri importante pentru CNAIR, iar eliminarea acesteia ar fi posibilă doar dacă va fi asigurată finanţarea şi compensarea banilor din altă parte.
„Există diverse forme în ţările care au o infrastructură rutieră dezvoltată de a se lua taxe. Dacă te duci în Ungaria, trebuie să îţi iei o vinietă în momentul în care ai trecut graniţa pe toată infrastructura. Dacă mergi în Italia, plăteşti din 20 în 20 de kilometri sau în Grecia la fel. România nu are o asemenea infrastructură şi nu poate să înceapă să perceapă taxe separate pentru autostradă, când tu nu ai autostradă cap-coadă. Această taxă de la podul Cernavodă aduce venituri importante pentru CNAIR.
Mie nu mi-ar displăcea eliminarea acestei taxe, dar dacă mi se asigură la CNAIR finanţarea şi compensarea acestei sume din altă parte. Nu pot să privez, în acest moment, CNAIR de 30 şi ceva de milioane”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută după Consiliul Politic Naţional al PSD.
Acesta a precizat că aşteaptă propuneri de la colegii de alianţă privind asigurarea unei surse de finanţare care să compenseze eliminarea taxei de pod de la Cernavodă.
„Aştept propuneri de la colegii de alianţă, că am văzut că sunt foarte activi pe acest subiect şi să îmi spună de unde luăm banii. Să îmi spună sursa de finanţare, că aşa e uşor să tăiem non-stop”, a completat Grindeanu.
Podul de la Cernavodă, un pod combinat de cale ferată şi şosea, care împreună cu podul similar peste braţul Borcea, traversează fluviul Dunărea şi conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă, între regiunile Muntenia şi Dobrogea.
La început de februarie 2021, CNAIR a semnat un contract de circa 67 de milioane de lei pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă, însă pentru a nu perturba sezonul estival lucrările au fost făcute pe etape şi amânate în momentele cu trafic intens.
Adina Silav