-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 7:37
No menu items!

De astăzi, Protecția Consumatorului poate fi sesizată printr-un simplu mesaj pe WhatsApp

spot_img

Neregulile privind facturile, debranşările din cauza neplăţii facturilor sau urgenţe care pun în pericol sănătatea publică pot fi sesizate, începând de luni, direct pe WhatsApp, la numărul 0790 219 551. Numărul se află în permanenţă la şeful ANPC, Horia Constantinescu, dar nu va folosi funcţia de apel video sau voce, ci pot fi trimise doar mesaje şi fotografii.

„Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată ţara, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înfiinţat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicaţia WhatsApp, 0790 219 551”, au transmis, luni, reprezentanții ANPC.  

La acest număr, care nu va folosi funcţia de apel video sau cu voce, sunt aşteptate mesajele scrise şi imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgenţă în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul ţării. Este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări, pentru neplată a unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor. 

„Am înfiinţat acest număr special, care se va afla în permanenţă la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator şi a mă putea implica personal în gestionarea situaţiilor urgente care pot apărea şi care vor fi semnalate astfel”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC. 

Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competenţa legală de soluţionare a instituţiei şi le vor da curs. 

„Menţionăm că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent. Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat”, au mai transmis oficialii ANPC.  

Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă – în format electronic sau se depun personal, pentru slouţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege. 

Formularul de reclamaţie online poate fi accesat pe site-ul ANPC, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx

R. Dan