În România, în perioada 16 februarie – 29 martie, cea mai mare scădere, de 81%, au reprezentat-o drumurile către locuri precum restaurante, cafenele, mall-uri, parcuri, muzee, librării şi cinema-uri. Drumurile către pieţe, supermarketuri, magazine alimentare au scăzut cu 51%, şi de 60% către parcuri, plaje şi grădini publice. Traficul în mijloacele de transport în comun din oraşe, sau cu trenul a coborât în perioada menţionată cu 72%, în timp ce mobilitatea către locul de muncă a înregistrat o scădere cu 39%.
Google lansează Community Mobility Reports, un instrument care generează rapoarte privind mobilitatea populaţiei, în contextul pandemiei COVID-19, iar prin intermediul Google Maps utilizatorii se pot informa despre cât de aglomerate sunt anumite locuri, pe baza unor date agregate şi anonime. Rapoartele despre mobilitatea populaţiei sunt lansate la nivel global şi acoperă 131 de ţări, inclusiv România.
Conform companiei, rapoartele utilizează date agregate şi anonime pentru a reliefa tendinţele de mişcare, în timp şi geografic, pe diferite categorii de locuri şi activităţi, precum recreere, cumpărături şi farmacii, parcuri, staţii de transport, locuri de muncă şi locuinţe.
„Acestea vor arăta tendinţele pe durata a mai multor săptămâni, cele mai recente date urmând a fi pe ultimele 48-72 de ore. Rapoartele vor afişa procentual creşterea sau descreşterea numărului de vizite pentru un anumit loc, fără să arate numărul absolut de vizite. Pentru a proteja confidenţialitatea, nu vor fi disponibile în niciun moment informaţii personale de identificare, precum locaţia unui individ sau mişcările sale. În cazul unor ţări, rapoartele vor oferi informaţii detaliate şi la nivel regional, pentru a răspunde astfel de nevoie urgentă de date. În următoarele săptămâni, Google va adăuga mai multe ţări şi regiuni în lista de raportare, pentru ca aceste rapoarte să fie de ajutor celor din sistemului public de sănătate din întreaga lume, care se fac eforturi pentru a proteja populaţia de răspândirea COVID-19”, explică reprezentanţii Google.
Astfel, datele îi pot ajuta pe oficiali să observe schimbări în drumurile pe care le fac oamenii, iar pe baza acestora să facă recomandări referitoare la orele de funcţionare a magazinelor sau să informeze serviciile de livrare la domiciliu. În acelaşi fel, un trafic ridicat la staţiile de transport poate indica faptul că este nevoie de mai multe mijloace de transport, pentru a evita aglomerările şi a respecta regulile de distanţare socială. Nu în ultimul rând, a înţelege nu numai unde călătoresc oamenii, dar şi tendinţele în privinţa destinaţiilor, poate ajuta oficialii să proiecteze recomandări pentru protejarea sănătăţii publice şi nevoilor esenţiale ale comunităţii.