Mărcile private și prudența consumatorilor au dus la reducerea vânzărilor
Producătorul de lactate Danone România a raportat venituri de 481 milioane de lei în 2013, în scădere cu 5% în comparaţie cu anul anterior, potrivit unui comunicat al companiei.
Dieter Schulz, director general al Danone Sud Estul Europei, spune că se aștepta la această uşoară descreştere în 2013.
”Consumul nu a înregistrat o revenire anul trecut, consumatorii rămânând prudenţi şi cheltuind mai puţin, și, în plus, am avut un impact nefavorabil din evoluția prețurilor la materii prime și a hedging-ului financiar. Chiar și în aceste condiții, rezultatele operaționale au fost pozitive, continuând de-a lungul anului strategia de investiţii pe termen lung în România”, a afirmat Schultz.
Analiza companiei arată că piaţa a fost în transformare în 2013, segmentul iaurturilor rămânând plat, în timp ce vânzările promoţionale au fost semnificativ intensificate pe acest segment.
”Consumatorii au fost prudenţi şi au cheltuit mai puţin: coşul mediu de cumpărături pentru alimente s-a redus cu 50% faţă de 2008, în paralel cu activităţi promoţionale crescute şi dezvoltarea semnificativă a mărcilor private, datorată mai ales tendinţei de creştere a magazinelor de tip discounter şi supermarket”, se arată în comunicatul citat.
Schultz a declarat că brandul Oikos, lansat anul trecut, a avut succes pe piaţă şi are o tendinţă de creştere. Vânzările produselor de dietă s-au triplat în 2013 în comparaţie cu 2012.
”În 2014, vedem că piaţa lactatelor proaspete rămâne o provocare, cu consumatori care cheltuiesc cu atenţie, costuri mai mari de producţie care trebuie compensate printr-o eficienţă internă mai mare”, a mai spus Dieter Schulz.
Danone a intrat pe piața din România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. În ultimii 15 ani, investițiile totale au ajuns la 300 milioane lei, dintre care 22 de milioane pentru dezvoltarea producției de lapte, prin contracte cu fermierii din România.
În prezent, fabrica Danone din Bucureşti produce zilnic peste 1 milion de iaurturi pentru nouă ţări europene.
Din 2013 Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 milioane consumatori.
Grupul Danone este prezent în 120 de ţări și a înregistrat vânzări de peste 20 miliarde de euro în 2013.
Danone România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete. Compania are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, produse în majoritate în fabrica din Bucureşti.
Principalii competitor pe piața din România sunt Friesland, Albalact, Olympus și Covalact.
V.B.