2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 3:12
No menu items!

Dan Șova a dat ordine unei direcții – fantomă, desființate tot de el

spot_img

Dan Șova a semnat, în ultima zi de mandat, un raport către Direcția Generală Juridică și Resurse Umane pe care a desființat-o tot el, la începutul lunii iunie, prin ordin de ministru

Dan_Sova_SZ

Fostul ministru Dan Șova a semnat, pe 25 iunie, un raport al Corpului de Control prin care au fost stabilite „vinovățiile” pentru pierderea garanției de 10 milioane de euro din bugetul ministerului, depusă pentru achiziționarea companiei CFR Marfă.

Conform investigatiimedia.ro, cei care trebuie să răspundă pentru neexecutarea scrisorii de garanție sunt angajați ai Eximbank, dar și subordonați din Ministerul Transporturilor.

În concluzie, opinia echipei de control este că, înainte de toate, Eximbank SA, ca entitate specializată în domeniu şi cu obligaţii specifice faţă de Ministerul Transporturilor, se află în culpă pentru neexecutarea în termen a scrisorii. Această realitate nu exclude însă culpa concurentă a structurilor din Ministerul Transporturilor împuternicite să ducă la îndeplinire procedura de executare a scrisorii, care ar fi trebuit să transmită instrucţiuni de plata corespunzătoare şi într-un termen util”, se arată în raportul citat.

Raportul semnat de Șova este adresat, însă, pentru implementarea măsurilor, unei direcții care nu mai există în minister. Conform noii organigrame, aprobate tot de Dan Șova, ca ministru, de la începutul lunii iunie, Direcția Generală Juridică și Resurse Umane a fost desființată. Prin același ordin de ministru, se înființează, în schimb, două direcții – Direcția Juridică și Direcția Resurse Umane. Dan Șova nu a putut fi contactat pentru a răspunde căreia dintre cele două noi direcții i s-a adresat când a semnat raportul Corpului de Control.

Sursa Zilei a publicat documente care au demonstrat cum a fost blocată scrisoarea de garanţiei depusă de afaceristul Gruia Stoica la Ministerul Transporturilor, pentru privatizarea CFR Marfă.

Astfel, cu o săptămână înainte ca banii să-i revină „de drept” lui Gruia Stoica, ministrul Dan Şova trăgea de timp cerând avize, comisii, explicaţii şi puncte de vedere de la alte două ministere şi Guvern. Predecesoarea acestuia, Ramona Mănescu, susţine că Direcţia Juridică din Ministerul Transporturilor – cea care cerea din octombrie 2013 executarea Scrisorii de Garanţie – dezlegase încă din luna februarie solicitarea DIICOT privind această garanție.

La rândul său, patronul GFR, Gruia Stoica, i-a cerut, atunci, ministrului Dan Șova, să facă public contractul de privatizare a societății CFR Marfă și scrisoarea de garanție.

Corpul de control al ANAF este condus, din mandatul lui Dan Șova, de fostul director al Inspecției Fiscale din ANAF, Adrian Nica. Nica a fost implicat în mai multe scandaluri de-a lungul anilor, printre care și o verificare a ANI, anul trecut, care a constatat diferențe mari între veniturile declarate ale lui Adrian Nica și cheltuielile pe care directorul de atunci din ANAF le făcuse. De asemenea, Adrian Nica a fost acuzat că și-a pus, printre alții, semnătura pe faimoasa restituire de TVA de 62 de milioane de euro către Petromservice, operațiune declarată, ulterior, frauduloasă. Jurnalul național a dezvăluit, tot anul trecut, legăturile lui Nica cu mai multe firme offshore cărora li s-au restituit în conturi TVA-ul, deși ele erau radiate.

Șt. Etveș / M. Nedelcu