Dacia a înregistrat, în primul trimestru, cel mai puternic avans al înmatriculărilor de autoturisme noi pe piaţa franceză, cea mai mare pentru marca românească, de 24,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, automobilele Dacia noi au ajuns la aproape 22.600 de unităţi, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, citate de Mediafax.
Piaţa franceză a scăzut, per ansamblu, în primele trei luni cu 14,7% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproximativ 433.300 de unităţi. Pe lângă Dacia, creşteri ale înmatriculărilor au mai înregistrat doar Hyundai (24,2%), Lexus (11%), Toyota (3,2%), Fiat (1,3%) şi KIA (0,1%).
Evoluţia bună a dus la majorarea cotei de piaţă a mărcii româneşti de la 3,58% în primele trei luni ale anului trecut la 5,22%. Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a consemnat în primul trimestru un declin de aproape 9%, la 104.937 de unităţi. Cota de piaţă a Renault se situează la 24,2%.
Dacia Sandero se află pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute modele de autoturisme, cu 9.067 de unităţi, în primele trei luni, reprezentând o cotă de piaţă de 2,1%. Top zece este dominat de constructorii francezi, cu opt modele (inclusiv Sandero). Singura prezenţă străină este Volkswagen, cu modele Golf şi Polo.
SUV-ul Duster ocupă poziţia a 14-a (cu 8.169 unităţi şi cotă de piaţă 1,9%), Lodgy se află pe 27 (cu 3.357 maşini şi cotă de 0,8%), Dokker pe 72 (1.534 unităţi şi cotă de 0,4%)
În martie, înmatriculările de autoturisme noi sub brandul Dacia au avansat cu 29,3%, la 6.752 unităţi, iar cota de piaţă a urcat de la 2,64% la 4,09%. Înmatriculările totale de autoturisme din Franţa au coborât cu 16,4% în această perioadă, la 165.244 unităţi.
Grupul Renault a înregistrat un declin de 8,3%, la 39.416 unităţi.
Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Dacia a scăzut în Franţa cu 31% în primul trimestru, la 902 unităţi, iar în martie cu 14,9%, la 326 unităţi. Piaţa franceză de profil a înregistrat un declin de 10,4% la trei luni, la 92.396 unităţi, iar în martie a coborât cu 10%, la 32.941 unităţi.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.
Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italiua – 26.832 şi Spania – 17.847.
Sursa Zilei