Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri, cele două uzine situate pe platforma industrială Dacia de la Mioveni, au noi directori, începând cu octombrie 2013, potrivit unui comunicat al companiei.
La Uzina Vehicule, Cornel Olendraru îl înlocuieşte pe Charles Morillo, care a ocupat această funcţie din 2007 și care se retrage la pensie. Conducerea Uzinei Mecanica şi Şasiuri va fi asigurată de Philippe Nottez, care îl înlocuiește pe Cornel Olendraru.
Olendraru, în vârstă de 43 de ani, s-a alăturat Dacia în anul 2010, în funcţia de director fabricaţie Uzina Mecanica şi Şasiuri, ulterior devenind directorul acesteia.
Acesta a absolvit Facultatea de Aeronave din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti. Deţine un master şi un doctorat în mecanică, obţinute la Şcoala Politehnică Palaiseau din Franţa.
”Avem şansa de a avea în fabricaţie produse noi care se vând foarte bine, noua gamă Logan şi noul Duster fiind foarte bine primite pe toate pieţele lumii”, a declarat Cornel Olendraru.
Philippe Nottez, în vârstă de 54 de ani, lucrează la Renault din anul 1984 şi are experienţă în diverse uzine ale Grupului. ”Sunt mulțumit să revin în universul mecanic, după un an şi jumătate petrecut în lumea vehiculelor, cu atât mai mult într-o uzină a cărei organizare este foarte bine structurată în jurul Sistemului de Producție Renault și în care toate metodele şi instrumentele sunt aplicate cu rigoare. Sunt convins că avem toate atuurile pentru a face din uzină un actor major al strategiei industriale a Alianței Renault-Nissan”, a declarat Philippe Nottez.
Uzina Vehicule asigură producţia modelelor din gama Dacia: Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway şi Duster și are 8.400 de salariaţi, din care 40% sunt femei. Cadenţa zilnică a uzinei este de 1.390 de vehicule. Industrializarea celor cinci modele se desfăşoară în patru mari departamente – Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj.
Uzina Mecanica şi Şasiuri este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are 3.800 de angajați, din care 27% femei. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoare şi cutii de viteze, se montează punţi faţă şi spate, se presează şi se sudează osii şi cadre GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume, potrivit comunicatului citat.
Vlad Bârleanu