Compania Dacia pierde teren în Franța, unde înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 7,3% în primele opt luni ale acestui an, înregistrând astfel cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,9%, la 1.256.670 de unităţi.
La finalul primelor opt luni, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,34%, în scădere de la 6,1%% în aceeaşi perioadă a anului 2014, cu 67.098 de unităţi vândute, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.
În luna august, înmatriculările Dacia au scăzut puternic, cu 16,3%, la 4.623 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 5,02%, faţă de 6,6% în urmă cu un an.
Piaţa auto franceză a consemnat în luna august o creştere de 10%, la 92.052 de autoturisme înmatriculate.
În primele opt luni ale anului, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 12,2%, şi Alfa Romeo cu 19,7%.
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,2% în primele opt luni, la 312.899 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,9%, faţă de 25,8% în urmă cu un an.
În luna august au fost înmatriculate 20.324 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 3,5% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.
Olimpia Diaconiuc