Cota de piaţă a mărcii a depășit 6%, potrivit Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia, în Franţa, au crescut cu peste 30% în primele şase luni ale anului, la aproape 58.600 de unităţi, înregistrând cel mai puternic avans dintre mărcile cu vânzări semnificative. Piaţa a urcat, per ansamblu, cu 3%, la aproximativ 959.000 de maşini.
Doar Lancia şi Jeep au înregistrat o creştere mai puternică decât Dacia. Grupul francez Renault, care deţine şi Dacia, a continuat să reducă decalajul faţă de liderul pieţei Peugeot Citroen. Astfel, vânzările grupului Renault au avansat cu 15,3%, la 253.900 de vmaşini, faţă de o creştere de numai 4,7% pentru principalul său rival, la 288.700 de unităţi.
Brandul Renault a crescut cu 11,4% în intervalul analizat. Dacia este prezentă cu Sandero în top zece al celor mai bine vândute modele, pe locul opt, cu 25.755 maşini, reprezentând o cotă de piaţă de 2,7%.
În top 100 se află şi Dacia Duster – locul 11, cu 22.671 maşini şi cotă de piaţă de 2,4%, Logan MCV II – pe 61, cu 3.784 unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%, precum şi Dacia Lodgy – pe 64, cu 3.615 maşini şi cotă de piaţă de 0,4%.
În luna iunie, înmatriculările Dacia au crescut cu 46,9%, la 11.381 unităţi, în timp ce piaţa a urcat cu 3,2%, la 196.257 maşini. Doar Lancia, cu o creştere a vânzărilor de 76,6%, la 830 de maşini, şi Jeep, cu un avans de 50,8%, la 196 unităţi, au avut rate de creştere mai puternice.
Grupul Renault este lider al pieţei în luna iunie, după un avans puternic al vânzărilor, de 24,7%, la 60.036 maşini. Înmatriculările Peugeot Citroen au scăzut în această perioadă cu 2,3%, la 56.354 autoturisme. Pe piaţa autovehiculelor comerciale uşoare, vânzările Dacia au scăzut cu 6,1% în ianaurie-iunie, la 1.861 maşini, în timp ce în iunie au coborât cu 26,7%, la 352 maşini.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.
C.C.