Patronii francezi vor să compenseze o reducere a producției cu o îmbunătățire a productivității
Compania Dacia estimează o scădere a producției cu 20.000 – 30.000 de mașini în 2014 comparativ cu anul anterior, din cauza mutării la uzina Renault din Tanger (Maroc) a unei părți a producției modelului Sandero.
După recordul de aproape 340.000 de automobile produse în 2013, Dacia estimează o producție de 310.000-320.000 de unități în 2014, a declarat luni, Nicolas Maure, președintele director general al Dacia.
Maure a explicat aceasta posibilă scădere prin transferul de activitate în ceea ce privește producția Sandero de la Mioveni la uzina din Tanger, care a demarat în toamna anului trecut o a doua linie de producție.
Producția din 2014 de la Mioveni va fi influențată de evoluția piețelor, marcate de o concurență exacerbată, atât în ceea ce privește competitorii cât și concurența internă la nivelul grupului Renault cu uzina din Maroc.
Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Renault Symbol, iar uzina Renault din Maroc produce modelele Sandero, Dokker, Dokker Van și Lodgy.
Maure a mai spus că, în 2013, producția a atins aproape capacitatea maximă a uzinei de la Mioveni, de 350.000 mașini pe an și a subliniat că uzina trebuie să își dezvolte competitivitatea, prin îmbunătățirea productivității și prin creșteri salariale moderate.
Dacia este cea mai mare companie românească și cel mai mare exportator, cu o cifră de afaceri în 2013 de 4,48 miliarde euro. În perioada 2004-2013, volumele de vânzări au crescut de 18 ori, fiind livrate 2,7 milioane vehicule.
V.B.