4.8 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 19:18
No menu items!

Cum dispare metadona din documentele de transport (Anchetă de presă)

spot_img

O anchetă a site-ului Inclusiv arată cum dispar medicamentele din documentele de transport ale miilor de mașini, dube și TIR-uri, care au ieșit pe poarta fabricii Zentiva între 2016-2018, încărcate cu marfă.

Circuitul pornește chiar de la poarta fabricii bucureștene, acolo unde, după ”proba” cântarului, în mai 2018 au dispărut 102 kilograme de metadonă dintr-un transport de 142, 86 kilograme. Metadona ajunge apoi la un depozit din București, unde este descărcată, scrie sursa citată.

Caracatița traficului de medicamente pe piața neagră a fost dezvăluită de Andreea Gudin, fostă angajată a fabricii bucureștene Zentiva și fostă patroană a unei mici firme de transport.

Prin contractul semnat de firma ei, Andreea Gudin s-a angajat să transporte medicamente produse de fabrica Zentiva, una dintre cele mai mari din România, la farmacii și depozite farmaceutice din țară și din străinătate.

Femeia și-a cumpărat dube, a angajat șoferi, dar pentru că producția mare avea nevoie de mult mai mult, a apelat la subcontractori, șoferi cu dube proprii sau TIR-uri frigorifice, arată jurnaliștii Inclusiv.

Din 2017, fabrica a început să o plătească mai puțin. La rândul ei, Andreea Gudin nu a mai putut face plățile către cei care o ajutau să livreze
marfa.

A fost momentul în care femeia a luat la mână documentele de însoțire a mărfii pentru fiecare transport în parte, documente care pentru ea consemnau cantități mult mai mici decât cele pe care le transportau șoferii.

Povestește că s-a speriat când a observat că ”lipsesc câteva sute de tone de medicamente, spre mie.”

Mergând pe fir, a descoperit că uneori cantitatea din documente era jumătate din cât era în mașină. 

„În acte, TIR-urile se transformau parcă în dube, dubele deveneau mașini mici, iar acestea din urmă uneori cărau cantități de pastile pe care le-ar fi putut transporta cu un ghiozdan”, arată investigația Inclusiv.

„Singurul lucru care mă frapează pe mine e că majoritatea produselor pe care eu le-am găsit că sunt mătrășite sunt produse compensate”, spune Gudin, care bănuiește că medicamentele dispar nu doar din actele fabricii.

Ele ajung la un depozit situat lângă o pădure, iar de acolo își pierd urma pe piața neagră.

CITIȚI CONTINUAREA AICI