-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 8:09
No menu items!

Cum a aratat în 2016 comerțul bilateral cu produse agro-alimentare între România și Italia

spot_img

În clasamentul țărilor partenere ale Italiei pe anul 2016, România se situează pe locul 14 în Europa şi pe locul 20 in lume ca țară de destinație a exporturilor de produse alimentare si băuturilor italiene, cu 354,9 milioane de euro, în creștere cu 19,8% față de 2015.

Principalele produse alimentare italiene exportate către România în 2016 au fost: legume-fructe (76,6 mil. €), dulciuri (42,1 mil. €), carne și produse din carne (38,1 mil. €), cafea (34,2 mil. €), conserve legume-fructe și sucuri (23,7 mil. €), pește și conserve de pește (22,1 mil. €), produse lactate și brânzeturi (20,9 mil. €), paste făinoase (11,4 mil. €), băuturi alcoolice (10,2 mil. €), vinuri (9,8 mil. €).

Principalele produse exportate din România către Italia în 2016 au fost următoarele: cereale (92,3 mil. €), legume-fructe (44,5 mil. €), produse din carne (27,8 mil. €), animale vii (22,4 mil. €), produse lactate și brânzeturi (10,3 mil. €), dulciuri (8,8 mil. €), băuturi alcoolice (6,6 mil. €), orez (6,4 mil. €) si miere (8 mil. €),  

Datele au fost publicate marți de Agenția Italiană pentru Comerț Exterior (ICE) București, care a organizat „Italian Wine and Food Day” un eveniment la care au participat producători italieni și importatori, distribuitori și buyeri din marile rețele de retail, Ho.Re.Ca. sau magazine de gastronomie.

La un seminar organizat în deschidere, oficialii Camerei de Comerț Italiane pentru România au prezentat un raport de constatare a cazurilor de Italian Sounding în sectorul retail alimentar din România. Italian sounding este fenomenul prin care anumite produse se prezintă cu nume italian sau simboluri, culori și packaging care vor să califice acel produs ca și italienesc, acesta fiind de fapt produs în alte țări și neavând nicio legătura cu Italia. Această practică neloială împreună cu contrafacerea produselor agroalimentare italiene sunt fenomene în creștere, care au ca efecte păcălirea consumatorului final și pierderi financiare pentru producătorii italieni.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare și vinuri au atins în anul 2016 cifra de 38,4 miliarde de euro (+4% fata de 2015), reprezentând 9% din totalul exporturilor italiene. Obiectivul este de 50 de miliarde de euro anual, la sfârșitul deceniului.

Italia este principalul producător și exportator de vinuri in lume, cu o producție în anul 2016 de 52,5 milioane de hectolitri, respectiv cu un export de 20,6 milioane de hectolitri (și o valoare  de 5,6 miliarde de euro).

Italia ocupă primul loc pe plan mondial cu cel mai mare număr de produse de calitate certificată: 291 produse alimentare (DOP, IGP, STG) și 523 vinuri (DOCG, DOC si IGT).

V.B.