Campania de vaccinare anti COVID-19, coordonată personal de premierul Florin Cîțu și-a ratat, la mare distanță, ținta de 5 milioane de vaccinați propusă pentru astăzi, 1 iunie. Mai mult, cât timp întreg Guvernul a fost preocupat de așa-zisa relansare a campaniei și de realizarea de videoclipuri al căror conținut atinge, în multe cazuri, o cotă ridicată a penibilului, românii par că au uitat complet de imunizarea împotriva infecției cu SARS-CoV-2.
Astfel, în ultima zi, doar 64.133 de persoane s-au vaccinat, potrivit ultimelor date transmise de CNCAV. În total, de la debutul campaniei, în țara noastră s-au vaccinat 4,3 milioane de persoane, cu 700.000 de mai puține decât anunța, sigur pe el, premierul Cîțu.
În plus, conform unor informații obținute în exclusivitate de Sursa Zilei, până la finele săptămânii trecute doar aproximativ 300 de persoane se programaseră pe platforma de vaccinare pentru a primi serul dezvoltat de Johnson&Johnson.
La toate acestea se adaugă și „bilanțul” trist al vaccinării cu Asta Zenecca: doar aproximativ 100 de români primesc doza din acest ser într-un interval de 24 de ore, semn că scandalurile privind trombozele în care compania a fost implicată încă provoacă efecte la nivelul încrederii în acest produs.
Dincolo de cifrele îngrijorătoare, autoritățile par lipsite de resurse în a gestiona interesul scăzut al românilor pentru vaccinare. Cât despre pragurile asumate de a vaccina 5 milioane de persoane până în iunie, respectiv, 10 milioane până în septembrie nici măcar nu poate fi vorba.
Dacă singurul truc pe care guvernul îl scoate din joben este un clip cu Florin Cîțu care se bucură de o cafea într-o cafenea goală, atunci s-ar putea ca această campanie nici să nu înainteze foarte mult. Avem nevoie de soluții concrete, care să crească încrederea românilor în vaccinare, chiar dacă aacest lucru presupune o campanie cu o abordare cel puțin diferită, având în centru lideri de opinie din toate mediile.
Cora Dumitrescu