8.3 C
București
luni, 25 noiembrie 2024 - 15:34
No menu items!

Cum a funcționat rețeaua construită pe TikTok pentru Georgescu: S-a activat în ultimele 2 luni

spot_img

Succesul neașteptat a lui Călin Georgescu în alegerile prezidențiale din România este rezultatul unei campanii care a fost pusă la punct pe TikTok, de către o grupare care s-a activat brusc în urmă cu doar 2 luni.

Rețeta pentru câștigarea primului tur al prezidențialelor a lui Călin Georgescu, un candidat fără partid și fără sediu de campanie, se datorează aproape exclusiv rețelei chinezești de socializare TikTok, pe care candidatul independent a fost promovat după un plan bine pus la punct, de către o misterioasă rețea care s-a activat coordonat acum 2 luni, potrivit unei analize Expert Forum.

Hashtag-ul Călin Georgescu (#calingeorgescu) a câștigat astfel, din septembrie până acum, 120 de milioane de urmăritori pe TikTok.

”Explozia de vizibilitate pare creată brusc şi artificial, exact la fel ca sondajele în care a explodat deodată cu un scor între 8-10%”, indică cercetarea realizată de Expert Forum.

Topul conținutului politic românesc viral pe TikTok

Personajele politice virale constant pe Tiktok sunt George Simion cu 589.800 de urmăritori și 240,6 milioane de vizualizări de conținut pe principalele hashtag-uri.

Marcel Ciolacu cu 208,9 milioane de vizualizări, majoritar din conținut creat de alte conturi, cel oficial al său având doar 38 900 de urmăritori.

Elena Lasconi a avut o creștere constantă, organică din august până în prezent, ajungând la 123 milioane de vizualizări ale conțintului cu hashtag-urile asociate ei. În principal sunt conturi ale USR Tineret și altele similare de promovare, din nou, contul oficial având doar 73 400 de urmăritori.

Surpriza este însă Călin Georgescu, care a realizat în ultimele 2 luni viralitatea construită de primii trei candidați în 11 luni.

Potrivit sursei citate, pe scurt, explicația este următoarea: Călin Georgescu a fost susținut de o rețea coordonată de conturi de promovare directă, care a activat acum 2 luni, concomitent, un grup plătit de influenceri care l-au promovat indirect pe Georgescu, fără a marca însă în niciun fel publicitatea plătită.

Un exemplu l-a reprezentat campania #echilibrușiverticalitate, cu 2,4 milioane vizualizări, unde influencerii l-au descris după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el.

                                                                                                               Adina Bucur