2.2 C
București
joi, 21 noiembrie 2024 - 22:19
No menu items!

Criza de pe Canalul Suez continuă. 130.000 de animale din România riscă să piară

spot_img

Echipele de salvare ale Canalului Suez au alternat duminică între dragare și remorcare pentru a disloca o navă de containere masivă care bloca calea navigabilă aglomerată, în timp ce două surse au spus că eforturile au fost complicate de stânca de sub prova navei, relatează Reuters. 11 nave cu peste 130.000 de animale vii din România sunt blocate în Canalul Suez, a anunțat directorul Animals International, Gabriel Păun, avertizând că există riscul ca animalele să moară de foame și de sete dacă blocajul se prelungește. 

Dragorii care lucrează pentru a disloca nava eșuată au mutat până acum 27.000 de metri cubi de nisip, la o adâncime de 18 metri, iar eforturile ar continua în funcție de condițiile vântului și de maree, a declarat Autoritatea Canalului Suez (SCA) într-un comunicat.

Președintele egiptean Abdel Fattah al-Sisi a ordonat pregătirile pentru posibila îndepărtare a unora dintre cele 18.300 de containere ale navei, a declarat președintele SCA, Osama Rabie, pentru Extra News.

Orice operațiune de ușurare a încărcăturii navei nu va începe înainte de luni, a declarat o sursă SCA.

Cargoul Ever Given (400 metri) s-a blocat în diagonală pe o secțiune sudică a canalului cu vânturi puternice în urmă cu mai mult de cinci zile, oprind traficul maritim pe una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.

Cel puțin 369 de nave așteaptă să tranziteze canalul, a spus Rabie, incluzând zeci de nave containere, vase de transport în vrac, nave petroliere și nave cu gaze naturale lichefiate (GNL) sau nave de gaz petrolier lichefiat (GPL).

Transportatorilor afectați de blocaj li se pot oferi reduceri, a spus Rabie, adăugând că este de părere că investigațiile ar arăta că nu canalul este responsabil pentru blocarea Ever Given.

Muncitorii de salvare de la SCA și o echipă de la firma olandeză Smit Salvage au cântărit dacă va trebui îndepărtată o anumită marfă cu macaraua pentru a putea pune la linia flotabilității cargoul Ever Given, una dintre cele mai mari nave de containere din lume.

Experții au avertizat că un astfel de proces ar putea fi complex și lung. Rabie a spus că speră că nu va fi necesar, dar că Egiptul va primi oferte de asistență internațională dacă va trece la această strategie.

„INDICATORI POZITIVI”

„Există indicatori pozitivi de ieri și de alaltăieri”, a declarat Rabie pentru televiziunea de stat egipteană.

„Cârma nu se mișca și acum se mișcă, elica funcționează acum, nu exista apă la carenă, iar acum există apă sub carenă, iar ieri a existat o abatere de 4 metri în carenă și în pupa. ”

Cu toate acestea, două surse SCA au declarat pentru Reuters că o masă de piatră a fost găsită la prova navei, complicând eforturile de salvare.

„Împărțim ziua în două jumătăți, 12 ore pentru dragare și 12 ore pentru remorchere, deoarece nu toate orele sunt potrivite pentru remorchere din cauza mareei”, a spus Rabie, adăugând că 14 remorchere erau în acțiune.

Aproximativ 15% din traficul mondial de transport maritim tranzitează Canalul Suez, care este o sursă cheie de venituri pentru Egipt. Oprirea actuală costă canalului 14-15 milioane de dolari zilnic.

Tarifele de transport maritim pentru petrolierele aproape s-au dublat după naufragiul navei, iar blocajul a perturbat lanțurile de aprovizionare globale, amenințând întârzieri costisitoare pentru companiile care se confruntă deja cu restricțiile COVID-19.

Dacă blocajul continuă, expeditorii pot decide să-și redirecționeze încărcăturile în jurul Capului Bunei Speranțe, adăugând aproximativ două săptămâni călătoriilor și costurilor suplimentare cu combustibilul.