Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, recunoaște că impactul campaniei de vaccinare nu a fost cel scontat, dar crede că și dacă ar fi fost mai bine organizată, efectul ar fi fost același. Principala cauză, susține medicul, este că autoritățile centrale nu se bucură de încredere din partea oamenilor.
Cu alte cuvinte, ne spune Valeriu Gheorghiță, nu faci campanie de comunicare cu oameni care nu au o imagine bună – adică miniștrii în frunte cu premierul Florin Cîțu.
Medicul a declarat, la Digi24, că a transmis tuturor autorităților, locale sau centrale, că e bine să fie alese persoane care se bucură de credibilitate în comunitate şi care sunt convinse de benefciile şi importanţa vacinării.
”În felul acesta, cred că oricât de bine ar fi fost, ştiinţific, organizată o campanie de comunicare, atunci când vine dintr-o sursă care nu se bucură de o încredere mare, impactul nu va fi cel scontat. Tocmai de aceea, cred că trebuie să mergem la vectorii care se bucură de cea mai mare credibilitate”, a declarat Gheorghiţă.
Guvernul a lansat o campanie de informare despre vaccinare, în cadrul căreia mai mulţi miniştri explică, în clipuri video, ce conţine vaccinul pentru ei. Ioana Mihăilă, Adrian Oros, Lucian Bode și alți membri ai cabinetului Cîțu s-au filmat pe câmp, în sala de spectacole, la minister sau pe uliţa unui sat şi au transmis mesaje în care asociază vaccinul cu ideea de libertate, normalitate sau timp petrecut cu familia şi cei dragi. Florin Cîțu s-a filmat într-o cafenea goală.
Marilena Nedelcu