Octavian Manafu, controlor de trafic aerian la Aeroportul Mihai Kogălniceanu din Constanța a fost prins de DIICOT cu cannabis și ecstasy
Octavian Manafu este acuzat de trafic de droguri de mare risc, motiv pentru care riscă între 5 şi 12 ani de închisoare. Tânărul, controlor de trafic aerian la Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța, este fiul fostului director al Aeroportului Mihail Kogălniceanu, Ionel Manafu. Tatăl tânărului a fost și directorul Direcției Ape Dobrogea Litoral, și de asemenea, a făcut parte din consilierii județeni ai PDL, iar din 2012 a trecut la PNL.
Alţi trei tineri, barmani în câteva dintre cele mai în vogă cluburi de pe litoral, sunt acuzaţi că distribuiau substanţele pe piaţă. Suspecţii au vârste cuprinse între 22 şi 27 de ani.
La cererea procurorilor DIICOT, Tribunalul Constanţa a emis mandate de arestare preventivă pe numele lui Octavian Manafu, Stelea Dumitrescu şi Cristian Dumitru Vârlan în Ajunul Crăciunului, al patrulea suspect, Robert Matei, fiind plasat în arest la domiciliu.
Anchetatorii susţin că Manafu şi cei trei complici ai săi au comercializat cannabis şi ecstasy, în ultimii doi ani, preponderent în cluburile de fiţe de pe litoral – unde unul dintre suspecţi este angajat al clubului Fratelli.
De asemenea, cu privire la doi dintre inculpaţi există suspiciunea că şi-au pus locuinţele la dispoziţie pentru consumul de droguri. Cu ocazia percheziţiilor efectuate în cauză au fost găsite şi ridicate diferite cantităţi de droguri precum şi dispozitive pentru mărunţirea şi cântărirea drogurilor.
comunicat DIICOT
Informaţia a trecut însă ca nevăzută de şefii din Ministerul Transporturilor, aceasta fiind prima dată când un controlor de trafic aerian este pus sub acuzare și arestat chiar, pentru consum şi trafic de droguri. Premiera pune în discuţie și procedurile prin care Romatsa poate să verifice integritatea şi echilibrul celor dirijează traficul aerian tot mai aglomerat deasupra României. Peste o jumătate de milion de avioane au traversat spaţiul aerian naţional în 2014, cifră aflată în creştere constantă după conflictul din Ucraina. Pentru un salariu minim de 2.000 de euro lunar, un singur controlor de trafic aerian a ajuns să gestioneze, anul trecut, şi traseul a 20 de avioane simultan, având pe mână soarta a peste 3.000 de pasageri. conform reglementărilor afișate pe site-ul Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian, încă de la angajare și apoi periodic, controlorii de trafic aerian sunt supuși unor testări medicale amănunțite.