16.5 C
București
sâmbătă, 2 noiembrie 2024 - 13:32
No menu items!

Contractul pentru privatizarea CFR Marfă a fost semnat. Ce s-a negociat înainte

spot_img

CFR Marfă are un nou patron - Grup Feroviar Român, al lui Gruia StoicaReprezentanții Ministerului Transporturilor au semnat, luni, contractul de privatizare a CFR Marfă cu societatea Grup Feroviar Român (GFR), condusă de Gruia Stoica.

După aproape cinci ore de negocieri aprinse, oficialii GFR și reprezentanții comisiei de privatizare al CFR Marfă au semnat contractul de privatizare al operatorului național de transport feroviar de marfă. Mai mult, Gruia Stoica, patronul GFR a invitat presa la restaurant pentru a arăta că are bani pentru achiziția CFR Marfă.

Surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au declarat că procedura de privatizare s-ar putea finaliza la sfârșitul lunii octombrie. Chiar dacă Gruia Stoica a fost invitat la Ministerul Transporturilor să semneze contractul de privatizare a GFR Marfă, președintele Grampet Group și-a trimis consilierii să verifice contractul de privatizare.

„Gruia Stoica și oficialii Grampet Group au fost invitați la Ministerul Transporturilor pentru semnarea contractului în jurul orei 12. Au avut loc negocieri între comisia de privatizare și oficialii Grampet Group privind modul de plată a celor aproximativ 202 milioane de euro, valoarea a 51% din pachetul de acțiuni deținut de stat la CFR Marfă. După aproape cinci ore de negocieri, oficialii Grampet Group l-au anunțat pe Gruia Stoica că poate veni la Ministerul Transporturilor să semneze contractul de privatizare. Procedura de privatizare se încheie numai după ce se primește aviz de la Consiliul Concurenței și de la Comisia Europeană. Acum urmează anumite proceduri de trasfer ale unor active, utilizate de CFR SA, aflate în proprietatea CFR Marfă. Sute de active ale CFR Marfă sunt fară acte cadastrale”, ne-au declarat sursele citate.

După câteva minute de la semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă, Gruia Stoica a recunoscut că finalul procedurii de privatizare va avea lor abia numai după avizul Consiliului Concurenței. Întrebat de o jurnalistă dacă are bani pentru achiziția companiei CFR Marfă, Gruia Stoica a răspuns: „Vrei să vă invit la restaurant diseară? Am banii!”. Președintele Grampet Group a fost întrebat și dacă ar fi căutat bani în Rusia. „Au altă culoare banii din Rusia? Problema este că trebuie să plătesc!”, a mai declarat Stoica.

Dacă GFR face rost de bani și cumpără CFR Marfă va avea o cotă de piață de circa 70%-80%. „Consililul Concurenței și Comisia Europeană au ultimul cuvânt în procesul de privatizare al CFR Marfă”, ne-au explicat sursele din Ministerul Transporturilor.

Alexandru Maghiar