Eric Stab, președinte al Consiliului Investitorilor Străini, spune că atragerea de investiții necesită îmbunătățirea infrastructurii, transparența legislativă și refacerea imaginii internaționale.
”Accesul investitorilor străini ar putea fi facilitat de îmbunătăţiea infrastructurii, inclusiv prin creșterea gradului de absorbție a fondurilor UE. De asemenea, este nevoie de predictibilitate și transparență în ceea privește sistemul legislativ. În sfârșit, este important ca România să ia măsuri împotriva deficitului de imagine de care suferă pe plan internațional. Realitatea este adesea mult mai bună decât percepția avută despre România pe plan extern și este crucial ca noi toți împreună să facem cunoscut acest lucru”, a afirmat Stab.
Afirmațiile lui Stab apar într-un chestionar realizat de publicația Business Review, care pregătește organizarea forumului Foreign Investors Summit, în București, între 26 și 28 octombrie. Principalele teme vor fi competitivitatea României și potențialul regional de investiții, care vor fi dezbătute și în sesiuni separate, pe cele șase mari industrii: IT&C, auto, infrastructură, agricultură, energie și imobiliare.
La întrebarea ”ce măsuri ar trebui să ia România pentru a crește investițiile străine și pentru a determina investitorii să nu își relocheze capacitățile de producție în alte țări”, au mai răspuns Mark Mobius și Daniela Lulache:
Mark Mobius, Executive Chairman, Templeton Emerging Markets Group:
”România are o poveste de creștere excepțională în Uniunea Europeana, cu cea mai mare rată de creștere în primul trimestru din 2015 și a doua cea mai mare în al doilea trimestru. Această creștere ar trebui promovată continuu către investitorii străini, iar una din cele mai bune modalități de a face asta ar fi creșterea numărului de oferte publice inițiale (IPO) atât pentru companiile de stat cât si pentru cele private.”
Daniela Lulache, CEO, Nuclearelectrica :
”Trebuie să ne definim rolul pe care putem și dorim să îl jucăm. România are nevoie de stabilitate și predictibilate, ambele caracteristici majore pentru creșterea apetitului investițional. Aceste două criterii reprezintă baza reală pentru orice prognoză de creștere atât a companiilor, cât și a mediului economico-financiar.”