2 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 14:10
No menu items!

Consiliul Concurenței analizează preluarea Billa România de către Carrefour. Observațiile sunt așteptate până pe 16 martie

spot_img

Consiliul Concurenței analizează operațiunea de concentrare economică prin care grupul Carrefour preia controlul asupra activității de retail operată în România sub marca ”Billa” a grupului Rewe (Billa România SRL și Billa Invest Construct SRL), iar eventualele observații sau puncte de vedere în legătură cu operațiunea de concentrare economică pot fi transmise până la data de 16 martie, potrivit unui comunicat al instituției.

Grupul Rewe își va menține celelalte activități de retail din România, concentrându-se asupra rețelei sale de magazine de tip discounter.

Deși tranzacția a fost notificată inițial Comisiei Europene, Consiliul Concurentei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a piețelor pe care Carrefour își consolidează poziția în urma preluării magazinelor Billa.

Autoritatea de concurență va evalua operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice.

Carrefour este membră a Grupului Carrefour, ce activează pe piața comercializării cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent în peste 30 de tari. În România, Carrefour operează prin intermediul magazinelor de tip hypermarket (Carrefour Hypermarket), supermarket (Carrefour Market), precum și a magazinelor de proximitate (Carrefour Express).

Consiliul Concurentei invită părțile terțe interesate să prezinte eventuale observații sau puncte de vedere în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată. Observațiile sau punctele de vedere pot fi transmise la Consiliul Concurenței până la data de 16 martie 2016.

Carrefour a anunțat în decembrie semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România cu Grupul Rewe. Cele 86 de supermarketuri Billa România reprezintă o suprafață de vânzare totală de 83.000 de metri pătrați. Prin această achiziție, Carrefour va deveni primul operator de supermarketuri din România.

T.S.