4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:01
No menu items!

Companiile renunță, în 2014, la bătălia prețurilor mici pentru a-și crește vânzările

spot_img

hipermarket

Tot mai puțini manageri de companii spun că vor continua strategia prețurilor mici, în 2014, pentru a-și crește vânzările, deși cei mai mulți consideră că nu se vor înregistra modificări majore în privința cererii, în următoarele 12 luni. Cel mai recent studiu al Ernst&Young privind comportamentul mediului de business în 2014 arată că 22% din liderii de business din România vor reduce costurile în acest an.

”În privinţa preţurilor, doar 10% din liderii de business spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2014, în scădere de la 18% în anul trecut. În schimb, 80% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse sau servicii noi pentru clienţii existenţi, procent în creştere faţă de 75% în 2013”, se arată în studiul EY.

În paralel, 32% afirmă că intenţionează să intre pe segmente de piaţă noi cu produsele și serviciile pe care le au, în timp ce 22% spun că şi-au regândit produsele pentru a ataca pieţe geografice noi.

În privinţa cererii clienţilor, se observă că, în prezent, 60% (faţă de 66% în 2013) consideră că nu se vor înregistra modificări majore în următoarele 12 luni, iar 37% (faţă de 32% în 2013) consideră că cererea va rămâne la fel.

22% din respondenţi spun că vor reduce costurile, în timp ce 32% vor creşte productivitatea pentru a face faţă provocărilor în mediul local de business în 2014. Comparativ, în 2013, 30% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs la reduceri de costuri, iar 28% au spus că s-au concentrat pe creşterea productivităţii.

”Deşi costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, conform răspunsurilor a 26% din cei chestionaţi, această opţiune înregistrează o scădere a ponderii cu 5% faţă de 2013”, se mai arată în studiul EY.

Un nou factor câştigă teren: atenţia comunităţii locale de afaceri se concentrează pe cercetare şi dezvoltare (C&D) în 2014. Astfel, de la cei doar 2% din respondenţi care vedeau în C&D un factor competitiv important în 2013, în 2014, peste 7% din liderii de business din România se aşteaptă ca bătălia competitivă să fie dată pe acest front.

În cazul în care piaţa va continua să aibă o evoluţie slabă în următoarele 12 luni sau va intra în declin, numai 56% din cei chestionaţi au declarat că intenţionează să rămână pe piaţă până când aceasta se va stabiliza, în scădere de la 76% câţi au menţionat această intenţie în 2013.

Pe de altă parte, 56% spun că vor să răspundă provocărilor prin abordări inovative (faţă de 46% în 2013), iar 10% vor să-şi consolideze poziţia prin fuziuni şi achiziţii (faţă de 15% în 2013).

Studiul EY România privind percepţia mediului românesc de afaceri în 2014 are la bază un chestionar care analizează percepţiile a 117 executivi de top provenind din organizaţii ce operează la nivel local, în diverse industrii. Majoritatea respondenţilor (52%) provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane EUR. Aceştia au răspuns chestionarului EY România în perioada 23 ianuarie – 6 februarie 2014.

Cosmina Croitoru