10.2 C
București
marți, 5 noiembrie 2024 - 15:51
No menu items!

Comisia Europeană vrea să oprească abuzurile dezvoltatorilor de aplicații online

spot_img

The iPhone 4

Comisia Europeană (CE) a programat în această săptămână o serie de întâlniri cu autorități din mai multe state membre și cu mari companii din domeniul tehnologiei, pentru a discuta problemele semnalate de consumatorii de aplicații online.

Principalele probleme ridicate de CE:

  • jocurile promovate ca „gratuite” nu ar trebui să inducă în eroare consumatorii cu privire la costurile reale implicate;
  • jocurile nu ar trebui să cuprindă incitări directe adresate copiilor pentru a face achiziții în cadrul unui joc sau pentru a convinge un adult să facă astfel de achiziții pentru ei;
  • consumatorii ar trebui să fie informați adecvat cu privire la modalitățile de plată, iar achizițiile nu ar trebui să fie debitate prin setări implicite, fără consimțământul explicit al consumatorilor;
  • comercianții ar trebui să pună la dispoziție o adresă de e-mail prin care să poată fi contactați de consumatori în cazul în care aceștia au întrebări sau plângeri.

Oficialii de la Bruxelles vor cere soluții într-un termen limită clar, astfel încât să asigure o protecție corespunzătoare a utilizatorilor de aplicații.

CE amintește că sectorul european al aplicațiilor este în plină expansiune, oferind 1 milion de locuri de muncă și urmând a ajunge la o cifră de afaceri de 63 de miliarde de euro în următorii cinci ani.

”Pentru ca sectorul aplicațiilor să se dezvolte conform întregului său potențial și să își continue inovațiile, consumatorii trebuie să aibă încredere în produsele sale”, potrivit unui comunicat de presă al Comisiei.

În prezent, peste 50 % din piața jocurilor online din UE constă în jocuri promovate ca fiind „gratuite”, deși deseori presupun achiziții, uneori costisitoare, pentru utilizarea aplicațiilor respective.

Consumatorii nu sunt pe deplin conștienți de banii pe care îi cheltuie, deoarece cărțile lor de credit sunt debitate implicit. În special copiii sunt vulnerabili la promovarea jocurilor care pot fi descărcate gratuit, dar care nu pot fi jucate gratuit.

Potrivit estimărilor, în 2011 consumatorii din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, Olanda și Belgia au cheltuit 16,5 de miliarde de euro pe jocuri online.

V.B.