Companiile românești au înțeles efectele pozitive pe care le aduce dezvoltarea profesională a angajaților, antrenați cu ajutorul specialiștilor. Cu toate acestea, investițiile sunt încă centrate pe șeful companiei și pe încă câțiva oameni-cheie din organizație, spune coach Rodica Obancea, într-un interviu acordat wall-street.ro.
Aceasta susține că mediul în care activează managerii în prezent este din ce în ce mai dinamic și nevoia de suport a unui coach este din ce în ce mai mare.
„Au crescut cererile pentru ședințe de coaching în piață, însă cea mai mare parte se adresează în continuare unei singure persoane, respectiv managerului general al companiei sau altor oameni-cheie din companii”, a declarat Rodica Obancea.
Proiectele de dezvoltare cu cel mai mare impact asupra companiei sunt însă cele în care sunt implicate echipele.
„Oamenii cred că, cu cât se dezvoltă ei mai mult, cu atât vor reuși să miște lucrurile, însă schimbarea nu o face un singur om. Cu o floare nu poți să faci primăvară. (…)Antrenând echipele poți să schimbi dinamica și arhitectura în care acestea lucrează, iar o echipă antrenată multiplică efectul, în mod natural, în întreaga companie”, a explicat Obancea.
O ședinta de coaching pentru executivi costă între 250 si 500 de euro, în timp ce pentru pregătirea unei echipe un coach poate să primească și 1.500-2.000 de euro pe zi.