-0.9 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 9:17
No menu items!

CNADNR plătește „gras” o firmă pentru a-și revizui propria lucrare pe care a luat milioane de euro

spot_img

cnadnr

CNADNR le dă „baieților destepți” de la Search Corporation încă 1,5 milioane de euro pentru revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate la drumul expres Sebeș-Turda, elaborat tot de ei pentru aproape 10 milioane de euro.

După ce au cheltuit zeci de milioane de euro, în perioada 2007-2008, prin plata unor studii de fezabilitate pentru proiecte de construcție a drumurilor expres, dosarele au fost uitate în sertarele Companiei Naționale de Autostrăzi. Astfel, oficialii CNADNR au scos, la începutul acestui an, de la naftalină studiul de fezabilitate pentru drumul expres Sebeș-Turda. Chiar dacă ministrul marilor proiecte, Dan Șova și directorul CNADNR, Narcis Neaga, au anunțat că între Sebeș și Turda va fi construită o autostradă, la jumătatea lunii trecute, Guvernul a adoptat o hotărâre de modificare a indicatorilor tehnico-economici ai drumului expres Sebeş – Turda. Mai mult, pe site-ul companiei, revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate la drumul expres Sebeș-Turda costă aproximativ 1,5 milioane de euro. Acești bani sunt încasați de Search Corporation, firmă care a realizat, în perioada 2007-2008, același studiu de fezabilitate, listele de cantități și consultanță privind construcția drumului expres Sebeș-Turda. Pentru revizuirea și actualizarea studiului firma a depus cinci facturi la CNADNR în valoare de aproximativ 6,55 milioane de lei.

Search Corporation a realizat studiul de fezabilitate pentru drumul expres Turda – Sebeş încă din 2008. Valoarea studiului de fezabilitate a fost de aproximativ 10 milioane de euro. În 2008, lucrările au fost amânate pentru că nu s-a găsit sursă de finanțare. Autostrada Sebeș-Turda se construiește în baza revizuirii și actualizării SF-ului pentru drumul expres Sebeș-Turda. Traseul este puțin modificat și pe lângă cele două benzi pe sens, se construiește banda de urgență și spațiul care desparte cele două sensuri de mers

Surse guvernamentale