Aproximativ 10 milioane de euro ar putea costa descongestionarea traficului de pe Valea Prahovei
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România asfaltează două drumuri forestiere, între Comarnic și Bușteni, pentru a decongestiona traficul sufocant de pe Valea Prahovei.
Conducerea CNADNR a cerut reprezantanților ROMSILVA să prezinte o hartă cu drumurile forestiere din județul Prahova. „La fiecare sfârșit de săptămână, circulația rutieră pe DN1, între Brașov și București pe porțiunea Bușteni-Comarnic, se desfășoară foarte greu, există numai o bandă pe sensul de mers. Există un drum forestier, cu o platformă de nouă metri lățime, între Comarnic și Posada, utilizat de braconierii de lemn. Acest drum tasat este utilizat de zeci de ani de braconieri, nu este nevoie să construim fundația drumului. În zona orașului Bușteni trebuie să rezolvăm problemele legate de trafic, pădurarii ne-au recomandat un alt drum forestier care ocolește orașul din nordul județului Prahova”, ne-au explicat specialiștii din cadrul CNADNR.
Potritvit acestora, varianta de descongestionare a traficului se construiește de la intrarea în orașul Comarnic și se termină cu străpungere în DN 1 între Posada și Comarnic. „Nu este nevoie să defrișăm niciun copac pentru că lățimea drumului forestier permite turnarea de afalt pe două benzi. Lângă Bușteni avem un alt drum forestier care urmează să fie asfaltat pentru aerisirea traficului de pe DN 1. Drumul forestier care va descongestiona traficul în zona Comarnic va avea o lungime de aproximativ 10 km, iar varianta rutieră de lângă Bușteni înseamnă aproxiamtiv 5 km de șosea cu o bandă pe sensul de mers”, ne-au precizat reprezentanții CNADNR.
Dacă reabilitarea unui kilometru de drum național costă aproxiamtiv 1 milion de euro, la un calcul simplu, turnarea unui strat de asfalt pe o lungime de aproximativ 10 km de drum cu două benzi costă circa 10 milioane de euro.
Deasemenea, Compania Națională de Autostrăzi a demarat procedurile pentru construcția unei a treia benzi pe Valea Oltului. „Defileul Oltului se întinde pe o lungime de aproximativ 50 km. Pe o porțiune de cel puțin 25 km se construiește a treia bandă, șoferii nu mai sunt obligați să stea 50 km în spatele unui tir pentru a traversa defileul Oltului”, au adăugat specialiștii CNADNR.
Ștefan Etveș