Compania Națională Aeroporturi București și-a trecut în topul listei cu noi rute de transport orașele Kiev și Sankt Petersburg, au declarat reprezentanți ai companiei pentru Routes News. Aceștia spun că există cerere pentru creșterea frecvenței pe rutele existente și introducerea unor servicii noi.
Decizia vine după ce, anul trecut, infrastructura aeroportului Henri Coandă a suportat îmbunătățiri, inclusiv deschiderea unui nou terminal de plecări. ”În noiembrie anul trecut, am deschis un nou terminal și ne-am dublat capacitatea pentru pasageri”, a declarat Ana Maria State, Șef Serviciu Strategie și Identitate de Brand.
Reprezentanta CNAB spune că interesul pentru Comunitatea Statelor Independente (CIS) este motivată de faptul că spre această zonă nu există suficiente legături directe. În acest moment, de la București spre Moscova există trei zboruri pe săptămână cu Aeroflot, dar State crede că există suficientă cerere pentru a susține încă un serviciu.
Chiar și așa, Capitala Ucrainei este prima pe listă. ”AeroSvit a operat zboruri spre Kiev, dar care au încetat acum trei luni. Vrem să redeschidem ruta și avem culoarele pregătite. Călătorii nu și-au pierdut obișnuința de a folosi acest serviciu”, a precizat State.
În alte zone europene, acolo unde operează 60% din rețeaua CNAB, Aeroporturi București vrea să-și extindă rutele mai ales spre Nord. ”În acest moment, SAS asigură singura conexiune cu Scandinavia”, a explicat State.
Aeroporturi București vrea să-și dezvolte serviciile și spre Est, iar Gabriela Schlecht, economist în departamentul de contracte operaționale, a declarat că grupul care administrează Aeroporturile Internaționale Henri Coandă și Aurel Vlaicu ar vrea să deschidă conexiuni noi cu Asia.
”Există legături de afaceri puternice între China și România. Premierul român a vizitat China recent, pentru a întări cooperarea dintre cele două țări”, a spus Schlecht.
CNAB și-a început activitatea în 5 februarie 2010, prin fuziunea dintre cele două Aeroporturi Internaționale din București. Compania a raportat, ca rezultate consolidate pentru 2011, o creștere a traficului de pasageri cu 5,86% față de 2010, în timp ce transportul de marfă a crescut cu 8,6%. Transportul de poștă a scăzut însă cu peste 9%, în timp ce transportul cargo a crescut cu 6%.
Foto: airlinestravel.ro
Cosmina Croitoru