Ședință la Consiliul Județean Prahova, pentru grăbirea procedurilor de construire a variantei ocolitoare Azuga-Bușteni în vederea descongestionării traficului de pe Valea Prahovei. Președintele CJ, Iulian Dumitrescu, susține că șoseaua, care va avea patru benzi, nouă poduri, două pasaje subterane și un tunel, va fi gata cel mult în trei ani.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a convocat ședința pentru urgentarea măsurilor de a pune mai repede în practică realizarea variantei ocolitoare Azuga-Buşteni. La întâlnire au participat și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, Cristian Andrei, director Direcţiei Siguranţa Circulatiei şi Monitorizare Trafic din cadrul CNAIR, dar și proiectanţii autostrăzii Ploieşti – Braşov, cei ai centurii ocolitoare Azuga-Buşteni și primarii oraşelor Sinaia şi Buşteni.
Oficialii au dezbătut traseele configurate pentru autostradă şi pentru centura ocolitoare și au reanalizat potenţialele probleme care ar putea surveni odată cu realizarea lor. S-a stabilit ca proiectanţii să aibă o altă întâlnire pentru soluţiile optime, pe care le vor prezenta apoi până la sfârşitul lunii în curs.
Pe parcursul anului trecut, CJ Prahova a realizat studiile de fezabilitate pentru centurile ocolitoare Comarnic, Azuga-Buşteni, dar şi pentru Mizil şi Păuleşti.
Pentru Azuga-Buşteni, proiectul prevede realizarea unei şosele de tip drum naţional (4 benzi), prevăzut, printre altele, cu 2 pasaje supraterane, 2 pasaje subterane, 1 tunel, 9 poduri, ecrane fonoizolante/fonoabsorbante. Costul estimat este de aproape 430.000.000 lei (inclusiv TVA), iar durata de realizare este de 36 de luni.
Marilena Nedelcu