„Ostașul” Ciucă costă milioane de euro. PNL plătește din bani publici pentru cele 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă în toată țara.
PNL a recunoscut că publicitatea cărții lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”, care a intrat în a patra lună, costă 510.000 de euro pe lună, aici intrând chiria expunerii publicitare, TVA și taxele locale. Partidul a mai achitat din bani publici încă 450.000 de euro pentru producerea și montarea panourilor care promovează cartea lui Nicolae Ciucă. Cu totul, deja a costat 2 milioane de euro și merge la 4 milioane până în noiembrie, arată siteul de investigații Snoop.ro, care a cercetat situația panourilor care au umplut țara.
400 de panouri de outdoor cu imaginea lui Nicolae Ciucă sunt prezente în orașele, pe autostrăzile și pe drumurile naționale din România. Imaginea lui Ciucă se reflectă în 762 de afișaje, a comunicat oficial PNL. Unele panouri, complexe, au mai multe afișaje, de aceea numărul de „fețe” este mai mare decât cel al panourilor.
Pentru perioada 15 mai – 15 iunie, care s-a suprapus în bună măsură peste campania electorală, prețul a fost de 510.000 de euro, reprezentând chiria, TVA și taxe locale, susține PNL. În plus, conform liberalilor, ei au mai plătit 450.000 de euro, o singură dată la începutul campaniei, pentru producerea panourilor cu volumului lui Ciucă și pentru montarea lor.
Totalul de până acum al publicității outdoor pentru carte a fost de 2 milioane de euro. Până la finalul anului, afișarea volumului lui Nicolae Ciucă va costa, în total, peste 4 milioane de euro.
Rareș Bogdan: „Unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte”
„Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la Cățeluș cu părul creț și Capra cu trei iezi, unii vor mai ține, în sfârșit, mâna pe o carte”, a spus prim-vicepreședintele partidului, Rareș Bogdan.
„Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a mai precizat Rareș Bogdan. El a spus că „panourile le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva”, referindu-se la cartea șefului său de partid.
Snoop.ro mai notează că, din monitorizarea situațiilor din județe, rezultă că unele Birouri Electorale Județene au considerat că reclama e ilegală, iar altele că e legală. În Timiș, de pildă, panourile cu „Un ostaș în slujba țării” au fost coborâte doar câteva zile. În Sălaj, au fost declarate ilegale, în campanie, dar au fost lăsate. În Cluj, au fost coborâte. În Călărași, au fost apreciate drept legale.
Ciucă: „Sunt gândurile mele”
Nicolae Ciucă a anunțat, în timpul campaniei electorale pentru europarlamentare, că va publica, în luna iunie, o carte la editura RAO.
Lansarea cărții s-a amânat însă pentru luna august.
„Paginile acestei cărți sunt despre mine. Sunt gândurile mele despre ce a însemnat tranziția de la om de armată la om politic. Sunt despre viața mea, cea din spatele pupitrului, microfonului sau televizorului”, a scris Nicolae Ciucă pe site-ul dedicat cărții, nicolaeciuca.ro.
Adina Bucur