6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 21:23
No menu items!

Citește eticheta produselor!

spot_img

Citește eticheta produselor!

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regăsesc pe piața din România.

 În cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații A.N.P.C.P.P.S. România din supermarket-urile de pe teritoriul țării, în perioada iulie-august 2013.

 Producătorii/Distribuitorii care au fost analizați în cadrul studiului sunt următorii : S.C. Scandia Food S.R.L., Tulip Food Company ( Distribuitor : S.C. Marathon Distribution Group S.R.L.), S.C. Mega Image S.R.L., SC .Orkla Foods Romania S.A,. Hame Romania S.R.L., S.C. Glina S.A., S.C. Prefera Foods S.A. , S.C. Carrefour Romania S.A., S.C. Productie Ardealul S.R.L., S.C. BILLA ROMANIA S.R.L., S.C. Auchan Romania S.A., S.C. Lidl Discount S.R.L,. S.C. Romania Hypermarche S.A., S.C.Real,-Hypermarket Romania S.R.L., S.C. Vascar S.A.

 Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că din punct de vedere al numărului de E-uri, din cele 46 de tipuri de pate analizate 6.52 % nu au niciun E, 19.56 % au un conținut de 2 E-uri,  13.04 % conțin 6 E-uri , 8.69 % conțin 9 E-uri.

Numericul de E-uri variază între 0 si 10.

 Din punctul de vedere al existenței pe etichetele produselor supuse studiului a informațiilor cu privire la valorile energetice (kcal/100 gr) :  30.43 % nu  au specificate aceste informații, iar cele la care sunt specificate acestea variază între : 125 – 321.

 Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de A.N.P.C.P.P.S.Romania în cadrul consorțiului I.C.R.T. –  Internațional Consumer Research&Testing pentru  produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.

C.A.