8.4 C
București
marți, 5 noiembrie 2024 - 13:26
No menu items!

Cine vrea să reclame băncile o poate face online, pe un e-mail special al ANPC

spot_img

Toți consumatorii care au credite la bănci și vor să reclame practici care le afectează interesele o pot face la o adresă de e-mail pusă la dispoziție de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). În ultimele zile, ANPC a pornit un adevărat război împotriva practicilor unor bănci, 19 dintre acestea fiind sancționate.

ANPC anunță că a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele şi să îi determine să ajungă într-o situaţie financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat. Adresa este [email protected], conform unui comunicat oficial.

„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, chiar și în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele dvs. personale”, se mai arată în comunicat.

Consumatorii pot semnala probleme de tipul:

– creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului său de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului;

– creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale;

– prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.

De asemenea, în e-mailul sesizării, trebuie ataşate următoarele documente scanate: contractul şi scadenţarul iniţial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent; corespondenţa avută cu banca.

Recent, ANPC a sancţionat un număr de 19 bănci din România, cu suma totală de 950.000 de lei pentru practici comerciale înşelătoare săvârşite cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat şi 75% dobândă. Prin această modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă, mai subliniază instituţia.