Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), condusă de Narcis Neaga, a primit numai două oferte finale pentru construirea celui mai scump tronson de autostradă din România. Surse apropiate comisiei de licitație pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov ne-au declarat că asocierile Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia) și Impregilo-Salini (ambele din Italia), au depus ofertele finale pentru construcția celor 58 km de șosea cu patru benzi.
Traseul autostrăzii Comarnic-Brașov s-a schimbat în zona orașelor Sinaia, Bușteni și Predeal. „Oficial, negocierile au fost pentru construcția a 58 km de autostradă. Modificarea traseului înseamnă scurtarea autostrăzii cu aproximativ 3 km. Studiul de fezabilitate presupunea ca autostrada să treacă prin mijlocul orașului Bușteni. Una din cele două consorții a depus o ofertă pentru 55 km, dar mai scumpă din cauza construcției a trei tunele, în lungime a cel puțin 10 km. Autostrada este mai scumpă dar scade timpul de parcurgere a autostrăzii de la Comarnic la Brașov cu aproximativ 15 minute”, ne-au explicat surse apropiate comisiei de licitație.
La începtul negocierilor, comisia de licitație a cerut ca modalitatea de finanțare a autostrăzii Comarnic-Brașov să fie 30% plată de disponibilitate și 70%, taxă de autostradă. “Băncile interesate de finanțarea proiectului nu agrează taxa pe autostradă. În situația în care construcția, operarea și întreținerea celor 55 km de autostradă se fac cu bani de la buget, CNADNR va fi obligată să platească anual, în perioada 2016-2042, rate cuprinse între 160 și 180 milioane de euro/an. Dacă autostrada se construiește cu bani de la buget, cei aproximativ 55 km de autostradă costă circa 4,5 miliarde de euro”, ne-au precizat sursele citate.
Alexandru Maghiar