6.1 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 2:40
No menu items!

Cine este vinovat pentru accidentul feroviar cu pagube de milioane de euro

spot_img

Transferoviar Grup a pus în pericol siguranța traficului feroviar

accident-transferoviar

Specialiștii din Autoritatea Feroviară Român (AFER) – Organismul de Investigare Feroviar Român au finalizat raportul privind accidentul feroviar grav produs la data de 2 august 2014 pe raza Regionalei CF Galați, în circulația unui tren de marfă aparținând companiei Transferoviar Grup, companie deținută de Mitică Calin, cercetat de DNA într-un dosar de corupție.

Mecanicii trenului de marfă aparținând Transferoviar Grup, care au provocat, în august 2014, accidentul feroviar, pe raza Regionalei Galați, în stația Cotești, au depășit cu 15 ore serviciul continuu maxim admis pe locomotivă, potrivit raportului întocmit de specialiștii AFER.

În data de 2 august 2014, o persoană a fost rănită și mai multe utilaje grele au fost avariate sau distruse în totalitate în urma unui accident feroviar provocat de un tren al companiei Transferoviar Grup. Potrivit raportului final, obținut de Sursa Zilei, trenul de marfă al companiei Transferoviar Grup, „a circulat între stația CFR Gugești și H.m. Cotești pe linia curentă firul I, a depășit semnalul de intrare X al H.m. Cotești, care ordona oprirea, (…), a lovit discul roșu (aflat între firele căii) care semnaliza ocuparea liniei nr.III conducând la tamponarea utilajelor feroviare staționate pe linia nr.III directă din H.m. Cotești”. În documentul citat se precizează că, în urma accidentului, au fost avariate locomotiva firmei Transferoviar Grup și două utilaje ale companiei CFR SA. De asemenea, un utilaj și un vagon al CFR SA au fost distruse în totalitate.

Concluzia principală a raportului este că accidentul feroviar grav s-a produs din cauza depășirii cu aproximativ 15 ore a serviciului continuu maxim admis pe locomotivă.

Depășirea serviciului continuu maxim admis pe locomotivăa avut ca efect acumularea unei stări de oboseală de către personalul de locomotivă și scăderea vigilenței, determinând comutarea atenției de la un stimul important pentru sarcina de muncă (urmărirea cu atenție a indicației semnalelor), la o discuție cu caracter personal. (…)Un alt factor cauzal din secvența de dezvoltare a accidentului feroviar este conducerea locomotivei EA389 cu instalația INDUSI izolată în mod nejustificat, fapt ce constituie o nerespectare a prevederilor instrucționale și a reglementărilor în vigoare în circulația trenurilor și activitatea de manevră

Raportul AFER

Specialiștii din sistemul feroviar au precizat în raport că personalul de locomitvă nu a respectat restricțiile de viteză de 30 km/h semnalizate pe teren dintre stațiile Gugești și Cotești. „Viteza de circulație în momentul impactului, înregistrată pe banda vitezometrului a fost de 45 km/h”, au punctat angajații AFER.

„Un utilaj greu costă peste 2 milioane de euro”

Chiar dacă pagubele materiale au fost evaluate la puțin peste 7 milioane de lei, surse din industria feroviară ne-au explicat că „un utilaj pentru lucrări de reparații și întreținere a căii ferate costă peste 2 milioane de euro”. „Toate locomotivele au un echipament de inducție magnetică, în acest caz, acest echipament a fost izolat. Paguba de 7 milioane de lei este valoarea de inventar a utilajelor și vagonului. Cel puțin 14 milioane de lei este paguba produsă trenul firmei private”, ne-a precizat surse citate.

Ștefan Etveș