6.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 23:35
No menu items!

Cine este al treilea suspect în dosarul lui Dan Șova

spot_img

Directorul Complexului Energetic Oltenia, fost director al Complexului Energetic Rovinari, Dan Laurențiu Ciurel, este anchetat de DNA în dosarul deschis pe numele fostului ministru al transporturilor

laurentiu_ciurel

Directorul Complexului Energetic Oltenia, Dan Laurențiu Ciurel, fost director general al Complexului Energetic Rovinari, este cercetat și el de procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) în dosarul în care a fost pus sub acuzare fostul ministru al transporturilor Dan Șova. Potrivit documentelor din dosarul aflat pe rolul DNA, Laurențiu Ciurel este acuzat de anchetatori de trei infracțiuni de abuz în serviciu, dintre care una în formă continuată.

Printre altele, documentele anchetatorilor arată că Dan Laurențiu Ciurel l-a ajutat pe Șova să încaseze „gratuit” un onorariu de succes de peste un milion de lei, forțând un litigiu cu societatea pentru Închiderea – Conservarea Minelor, în condițiile în care acesta nu se justifica câtă vreme exista o lege (243/2005) care degreva complexul energetic de datorii.

Creanţele certe, lichide şi exigibile ale Societăţii Comerciale pentru Închiderea-Conservarea Minelor – S.A. asupra Societăţii Naţionale a Lignitului „Oltenia” – S.A. şi complexurilor energetice au fost cele înregistrate la data de 30 iunie 2005, în cazul CER suma de 82.139.822 lei.

Aşa cum se menţionează în expunerea de motive a proiectului legii semnată de primul ministru de la acea vreme C. P. Tăriceanu, la nivelul MEC exista temerea că respectivele datorii „grevează şi totodată se reflectă în situaţia economico-financiară a complexelor energetice, ceea ce generează o pierdere substanţială care poate duce la falimentul acestor complexe”.

Cu alte cuvinte, legea 243/2005 a fost adoptată şi promulgată tocmai pentru a împiedica plata efectivă a acestor datorii, care din perspectiva MEC putea conduce chiar la falimentul nedorit al acestor complexe.

dosar, Direcția Națională Anticorupție

Potrivit procurorilor, „în calitate de director la Direcţia Investiţii (la data de 21.03.2007) şi ulterior director general şi ordonator de credite al CER, având aceeaşi rezoluţie infracţională, Laurențiu Ciurel a încheiat cu SCA „Şova şi Asociaţii” în data de 21.03.2007 contractul de asistenţă juridică nr. 10319/21.03.2007,  în data de 03.09.2007 actul adiţional nr. 1 la contractul nr. 10319/21.03.2007 prin care s-a suplimentat valoarea acestuia cu suma de 200.000 lei, în data de 19.12.2007 actul adiţional nr. 2 la contractul nr. 10319/21.03.2007 prin care s-a suplimentat valoarea acestuia cu suma de 711.240 lei şi în data de 22.12.2008 actul adiţional nr. 3 la contractul nr. 10319/21.03.2007 prin care s-a suplimentat valoarea acestuia cu suma de 310.000 lei, prin încălcarea disp. art. 2, art. 23, art. 35 – 38 şi art. 56 din OUG 34/2006 şi art. 5 din OG 119/1999 în legătură cu buna gestiune  financiară, contracte în urma cărora, SCA „Şova şi Asociaţii” a reprezentat CER în litigii de drept comun, străine serviciului de asistenţă juridică în cadrul proiectului de desulfurare în virtutea căruia au fost încheiate, conduită care a prejudiciat CER cu suma de aprox. un milion lei prin diminuarea sumelor alocate fondului de investiţii, proporţional cu sumele plătite nelegal şi corelativ obţinerii de foloase necuvenite de către SCA „Şova şi Asociaţii”.

În calitate de director general şi ordonator de credite al CER, Ciurel Laurențiu Dan a încheiat în data de 14.02.2008, contractul de asistenţă juridică nr. 165/14.02.2008 (cu privire la litigiul CER vs. ICM), prin încălcarea dispoziţiilor art. 5 din OG 119/1999 privind  buna gestiune financiară, cu SCA „Şova şi Asociaţii”, contract în urma căruia CER a fost prejudiciat cu suma de 1.071.336,80 lei, (din care 977.463,88 lei comision de succes) corelativ obţinerii unui folos necuvenit în acelaşi cuantum de către SCA „Şova şi Asociaţii”.

În calitate de director general al CER, Ciurel Laurențiu Dan, în data de 19.02.2007, prin încălcarea dispoziţiilor art. 20 punctul B alin. 2 lit. g din anexa nr. 1 din HG 103/2004 în legătură cu atribuţiilor conferite de statul CER, fără a avea mandat special din partea AGA sau Consiliului de Administraţie şi prin nerespectarea dispoziţiilor date în sarcina directorului general prin ordinul ministrului MEC nr. 481/24.08.2005 emis în aplicarea legii 243/2005, a încheiat cu ICM prin lichidator BNP Consult, tranzacţia relativ la obiectul dosarului nr. 12454/95/2007 al Tribunalului Gorj, tranzacţie prin care CER se obliga să achite către ICM suma totală de 82.139.822 lei în termen de cinci ani, conduită infracţională în urma căreia CER a fost prejudiciat prin diminuarea sumelor alocate fondului de investiţii, proporţional cu sumele plătite nelegal în cuantum de 82.139.822 lei, corelativ obţinerii unui folos necuvenit de către lichidatorul judiciar Rovigo SPRL în cuantum de 0,98 % din sumele plătite.

dosar, Direcția Națională Anticorupție

R.D.