4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:14
No menu items!

CFR reabilitează 2 km de cale ferată în 2014 cu 500.000 euro. În acest ritm, rețeaua feroviară va fi reparată în 3.000 de ani

spot_img

CFR reabilitare

Noua coducere a CFR SA a alocat bani, de la bugetul de stat, pentru repararea capitală a doar 2 km de cale ferată în acest an, din cei peste 6.000 de kilometri care necesită reabilitări de urgență. Un calcul simplu arată că, în acest ritm de „personal”, CFR SA va reuşi să finalizeze întreaga reţea naţională în anul… 5014. Reabilitarea celor 2 km de cale ferată costă aproximativ 500.000 de euro.

Chiar dacă peste 6.000 km de cale ferată sunt expirați și peste 60% din instalaţiile de siguranţă a circulaţiei necesită reparații capitale, cele 100 de milioane de euro pentru reabilitarea infrastructurii feroviare nu sunt alocate.

Ministerul Transporturilor a postat pe site, în dezbatere publică, Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru perioada 2012-2015. În anexele pe anul 2014 este prevăzut ca, de la bugetul de stat, cheltuielile pentru reparații capitale să se ridice la aproximativ 13,6 milioane de lei. Cu acești bani se vor repara 2 km de linii de cale ferată, 35 de metri liniari de poduri, podețe sau viaducte, două instalații de siguranță, 10 metri liniari de tunel, peroane, treceri la nivel de cale ferată și diferite lucrări de proiectare. Tot de la bugetul de  stat, în acest an, CFR SA va aloca pentru reparații curente aproximativ 150 milioane de lei, bani pentru lucrări de linii și instalații de semnalizare, centralizări și blocare.

CFR are nevoie de cel puțin 140 milioane de euro pentru „cârpeli” la calea ferată

Principalele lucrări de reparații la infrastructura feroviară strict necesare în anul 2014 sunt: reabilitarea a cel puțin 125 de kilometri de linii, repararea a 396 de poduri și modernizarea a 416 metri liniari de tunel. În anexa 1 la actul adițional nr. 1 pe anul 2014, compania CFR SA precizează că pentru infrastructura feroviară este nevoie de 637,39 milioane de lei, din care 400 milioane de lei pentru reparații la infrastructura feroviară și 237 milioane de lei pentru reparații la infrastructura feroviară privată (clădiri, mașini grele și linii ce deservesc unități militare). La capitolul privind reducerea restricțiilor de viteză și a punctelor periculoase, specialiștii din CFR au calculat că este necesară alocarea a circa 700 milioane de lei pentru întreținerea liniilor, 225 milioane de lei pentru întreținerea instalațiilor și cei 400 milioane de lei pentru reparații capitale.

Ștefan Etveș