Ministerul Transporturilor a luat CFR Marfă înapoi de la Ministerul Economiei, care trebuia să o scoată la privatizare.
După aproape patru luni în care responsabilii privatizărilor din Ministerul Economiei nu au fost în stare să demareze procedurile de reluare a vânzării CFR Marfă, conducerea Ministerului Transporturilor și-a luat compania înapoi.
Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus a anunțat, joi, într-un interviu la Realitatea TV, că CFR Marfă rămâne în obligația instituției sale, la privatizare.
Nu privatizăm doar profitul și naționalizăm numai pierderile, pentru că noi doar asta am făcut până acum. Ce a fost bun am dat cât mai ieftin. Încerc să aduc CFR Marfă în situația în care poate singură pe picioare. Apare un client strategic, bun, valid, care are background, putem privatiza cotă parte. Doar că ea trebuie să aibă preț. Nu putem da din infrastructura statului român oricui, oricât, la orice preț. Se va schimba dramatic concepția. Totul e de vânzare, dar la prețul corect. Efortul pe care trebuie să-l fac este ca orice acțiune din companiile noastre să-și crească valoarea,
a declarat Ioan Rus.
În luna martie, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova anunța că privatizarea CFR Marfă va intra în atribuțiile Departamentului de Privatizare care funcţionează în subordinea Ministerului Economiei.
Între timp, 2.500 de ceferiști de la CFR Marfă sunt în preaviz și urmează, la începutul lunii august, să fie disponibilizați. „Angajații CFR Marfă, pe lângă șomaj primesc între 12-24 de salarii compensatorii”, ne-au declarat sindicaliștii din cadrul CFR Marfă.
Ș. Etveș