Dacă în perioada 2008-2012, operatorul național de transport feroviar de marfă a înregistrat pierderi de peste 330 milioane de euro, în primele patru luni ale acestui an, cifra se ridică la aproximativ 20 milioane de euro.
Un calcul simplu arată că oficialii CFR Marfă bifeză zilnic pierderi de puțin peste 165.000 de euro. Mai mult, cu zece zile înainte de anunțul câștigătorului licitației privind vânzarea a 51% din acțiunile CFR Marfă, Ministerul Transporturilor șterge, din pix, pierderile înregistrate de operatorul feroviar în perioada 2008-aprilie 2013.
Specialiști din industria feroviară ne-au explicat că viitorul acționar majoritar al CFR Marfă, cumpără „cu 100 milioane de euro pierderi de peste 350 milioane de euro”.
Oficialii CFR Marfă cheltuiesc bani fără să aibă venituri. CFR Marfă a devenit atractivă cu zece zile înainte de privatizare. În momentul declanșării procedurilor de privatizare a CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a anunțat că vinde 51% din acțiuni. Odată cu ștergerea datoriilor și transformarea acestora în acțiuni, Ministerul Transporturilor vinde mai multe acțiuni
Surse din industria feroviară
Potrivit specialiștilor contactați de Sursa Zilei, din anul 2008, CFR Marfă a început să înregistreze pierderi masive, nivelul acestora fiind de aproape 170 milioane de lei.
Datoriile către buget şi către alţi creditori a generat cheltuieli cu dobânzi şi penalităţi pentru neplata la scadenţă a arieratelor. Există mii de procese câștigate de salariați și foști salariați, plăți neachitate de peste trei ani
Surse din industria feroviară
Alexandru Maghiar