5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024 - 19:53
No menu items!

CFR-iștii protestează: „Nu vrem să fim cetăţeni europeni de mâna a doua” / „Românii au dreptul să călătorească în trenuri noi”

spot_img

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România şi sindicatele afiliate vor protesta marţi, începând cu ora 10.30, în faţa Ministerului Transporturilor. Principala nemulțumire este că nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei CFR Călători pe anul 2021. CFR-iștii cer condiții decente de muncă și de călătorie.

 

„Protestăm până România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF ‘CFR Călători’ SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF ‘CFR Călători’ SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna”, se arată într-un comunicat al organizaţiei sindicale.

Sidicaliștii vorbesc și de vagoanele și locomotivele care sunt foarte vechi, în proporție de 90%, şi din această cauză nu oferă condiţii de călătorie şi confort şi nici condiţii de muncă decente.

Potrivit acestora, România putea avea pe calea ferată în 2021 o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene.

„Protestăm pentru că vrem ca guvernanţii să reţină că nu vrem să fim doar nişte cetăţeni europeni de mâna a doua şi pentru că vrem ca guvernanţii să înţeleagă că şi românii au dreptul să călătorească în trenuri noi ca toţi cetăţenii din celelalte ţări ale Uniunii Europene şi pentru ca Guvernul României să folosească fondurile europene existente şi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi să facă posibil să avem şi în România infrastructură feroviară care să permită circulaţia trenurilor de călători cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi trenuri noi de călători care să circule cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi care să asigure confortul necesar şi temperaturi corespunzătoare unei călătorii cu trenul”, se mai spune în comunicat.